کد خبر: ۱۷۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 21
بیماری آندومتریوز در زنان با رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم شکل می گیرد. در این بیماری بافت اندومتر (لایه داخلی رحم) در بیرون از محل اصلی خود (رحم) تشکیل می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>ششمین کنگره آسیایی اندومتریوز و همچنین کنگره بین المللی جراحی های کم تهاجمی روز چهارشنبه با حضور متخصصان و استادان دانشگاه از افزون بر 6 کشور جهان در شیراز گشایش می یابد.

به گزارش شفا آنلاین،سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دراین کنگره های علمی، رئیس انجمن آسیایی اندومتریوز(Endometriosis) از چین و میهمانانی از کشورهای بلژیک، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین و برخی کشورهای دیگر حضور دارند.

دکتر اکبر اجرایی اظهار داشت: همچنین متخصصانی از شهرهای کشور و مسئولانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میهمان این کنگره ها خواهند بود.

به گفته وی، مباحثی از جمله بیماری های زنان و چاقی(Obesity)، کلورکتال و چگونگی انجام جراحی های کم تهاجمی دراین کنگره ها ایراد می شود .

بیماری آندومتریوز در زنان با رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم شکل می گیرد. در این بیماری بافت اندومتر (لایه داخلی رحم) در بیرون از محل اصلی خود (رحم) تشکیل می‌شود. این بافت می تواند در تمام بافت‌های بدن به‌وجود آید، ولی رایج‌ترین محل پدیدآمدن آن، لگن است که در این قسمت هم، تخمدان‌ها بیشتر گرفتار اندومتریوز می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: