کد خبر: ۱۷۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 12
فکر زندگی در زیر آب موجب تولد پری دریایی در قصه­‌ها شد، اما بنا به گفته یکی از دانشمندان می‌­توان این تفکر را روزی به حقیقت تبدیل کرد.
شفا آنلاین:بنا به گفته مدیر عملیاتی فضایی آزمایشگاه «بلو ابیس» ، ما انسان­‌ها با اصلاح ژنتیکی صحیح، می‌­توانیم به اعماق اقیانوس قدم بگذاریم. همچنین می­‌توانیم با تقلید از عملکرد دلفین‌­ها، بیاموزیم که چگونه نفس خود را در سینه حبس کرده و همچون موجودات دوزیست زندگی کنیم.

به گزارش شفا آنلاین: ، فکر زندگی در زیر آب موجب تولد پری دریایی در قصه­‌ها شد، اما بنا به گفته یکی از دانشمندان می‌­توان این تفکر را روزی به حقیقت تبدیل کرد.

دانشمند و مدیر عملیات‌­های فضایی بلو ابیس، معتقد است که دانشمندان می‌توانند با دستکاری ژنتیکی انسان، او را به آبشش مجهز کرده و به او توانایی‌­های ابرانسانی بدهند تا بدین ترتیب در آینده انسان بتواند وارد جامعه فعال اعماق اقیانوس­‌ها شود. این محقق در حال حاضر روی بدن فضانوردان به منظور سازگار شدن انسان با سفرهای فضایی خارج از جو، تحقیق می‌­کند و معتقد است که می‌­توان این تحقیقات را به زودی برای بهتر کردن شرایط زیستی انسان روی زمین هم انجام داد.

البته او معتقد است که وقتی دارای آبشش‌­های درونی شویم، با وجود حفره سینه‌­ای بزرگ می‌­توانیم ساز و کار دلفین‌­ها و خوک‌­های آبی را در حبس هوا در سینه‌­شان به مدت طولانی به خوبی تقلید کرده و همانند یک موجود دوزیست هم در خشکی و هم در زیر آب زندگی کنیم.

یک انسان به طور متوسط می‌­تواند به مدت ۲ دقیقه نفس خود را نگه­ داشته و زیر آب بماند. اما در این زمینه رکورد ۲۴ دقیقه و ۴۵/۳ ثانیه‌­ای هم وجود دارد. الکس سگورا وندرل از بارسلون، ۲۸ فوریه ۲۰۱۶، توانست این مدت طولانی را بدون هواگیری زیر آب بماند.

به گزارش طبنا، بنا به عقیده این دانشمند، ما در آینده شاهد تولد انسان نسخه ۲، یعنی دوزیست، خواهیم شد.دیلی­‌میل


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: