کد خبر: ۱۰۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 15
شفا آنلاین>سلامت>محققان در جریان یك مطالعه بر روی موش ها موفق شدند تا با اصلاح ژنتیكی سیستم ایمنی بدن موش ، به آن در مبارزه با تومورها كمك كنند.

 به گزارش شفا آنلاین، سیستم ایمنی، دفاع بدن در برابر عفونت و سرطان است اما تومورها راه هایی برای متوقف كردن حمله آن درست می كنند.
اما محققان دانشگاه كالج لندن با دست كاری دی.ان.ای سلول های ایمنی به این سلول ها اجازه دادند تا به مبارزه خود ادامه دهند.آنها با هیجان انگیز توصیف كردن نتایج این مطالعه اعلام كردند: لازم است كه این ایده در مطالعات انسانی نیز آزمایش شود.
مهار انرژی سیستم ای4منی برای مبارزه با سرطان یكی از مهیج ترین حوزه ها در پزشكی است.
تحقیقات زیادی 'اتحاد شیمیایی' را كه تومورها برای ناتوان كردن سیستم ایمنی استفاده می كنند، هدف قرار می دهند.
یك دسته از داروها به نام مهار كننده های ایست بازرسی مانند pembrolizumab و nivolumab در ایجاد این اتحاد شیمیایی اختلال ایجاد می كنند و هم اكنون در دسترس بیماران قرار دارند.
این داروها نتایج دیدنی برای برخی بیماران دارند اما می تواند عوارض جانبی مانند تاثیر این داروها بر كل سیستم ایمنی بدن را نیز به دنبال داشته باشند.
اما در این رویكرد كه اكنون در حال آزمایش است، یكی از این رابطه ها كه از لحاظ فنی به PD-1 معروف است برای پیشگیری از بروز این اتحاد شیمیایی، بطور موثری قطع می شود.
محققان در یك مطالعه بر موش ها، سلول های كشنده ( T ) را از داخل تومور درآوردند. فرض این است كه سلول های ایمنی داخل تومور برای حمله به تومور آموزش ببینند.
محققان با استفاده از فناوری اصلاح ژنتیكی، دی.ان.ای داخل سلول های كشنده را تغییر دادند تا PD-1 برداشته شود و در نتیجه تومورهای سرطانی قادر به متوقف ساختن سلول های كشنده نشوند.
محققان در آزمایش هایی بر روی سرطان های ملانوم و فیبروساركوم در موش ها متوجه شدند كه شانس زنده ماندن موش ها از 20 درصد در موش های كه از این درمان استفاده نكرده بودند به بیش از 70 درصد در موش هایی كه تحت این درمان قرار گرفته بودند، افزایش یافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: