کد خبر: ۱۷۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 09
ژن‌ها نقش اصلی را در تعین قد انسان دارند. اکثر انسان‌ها از قدی معمولی برخوردار هستند. برخی از انسان‌ها به خاطر تغییرات ژنتیکی‌شان به یک غول تبدیل می‌شوند.

شفا آنلاین:ژن‌های انسان بسیار پیچیده و شگفت‌انگیز است؛ اما همین ژن‌ها گاهی مشکلات زیادی را برای انسان به وجود می‌آورد.

به گزارش شفا آنلاین:ژن‌ها نقش اصلی را در تعین قد انسان<Determine the height of man> دارند. اکثر انسان‌ها از قدی معمولی برخوردار هستند. برخی از انسان‌ها به خاطر تغییرات ژنتیکی‌شان به یک غول تبدیل می‌شوند.

پیتر مایهو، یکی از بازیگران سری فیلم‌های جنگ‌های ستارگان و آندره غول‌پیکر نمونه‌ای از این انسان‌ها هستند. ازنظر مهندسان علم ژنتیک و پزشکان بزرگ جهان، آدام راینر یکی از شاهکارترین انسان‌های روی زمین است. او مرد کوتوله‌ای بود که به ناگاه به یک غول تبدیل شد.


داستان زندگی آدام راینر:

آدام راینر یک فرد استرالیایی بود که در منطقه‌ی گراز و در سال ۱۸۹۹ میلادی به دنیا آمد. پدر و مادر و برادرخوانده‌اش قدی متوسط داشتند؛ اما او کمی غیرطبیعی بود. پزشکان استرالیایی در سال ۱۹۱۷ میلادی آزمایش‌هایی را روی آدام انجام دادند. آدام قصد داشت وارد ارتش شود، اما مقامات ارتش گفتند که او بسیار کوچک و نحیف است و نمی‌تواند وارد ارتش شود و به‌عنوان یک سرباز خدمت کند. آدام در آن زمان تنها شش اینچ قد داشت. در یک سال آینده او بیش از ۲ اینچ رشد کرد. او در آن زمان در سلامتی کامل به سر می‌برد ولی ارتش او را در آزمون ورودی رد کرد.

آدام در سال ۱۹۲۰ میلادی تولد بیست‌ویک‌سالگی‌اش را جشن گرفت. مدارک نشان می‌دهد او تا آن زمان هنوز قدری کوتاه و ضعیف بود؛ اما به ناگاه همه‌چیز تغییر کرد. او به طرز عجیبی شروع به رشد کردن کرد. قد او در عرض چند ماه به هفت اینچ رسید. پزشکان در آن زمان هیچ توضیح منطقی‌ای برای رشد عجیب او پیدا نکرده‌اند. برخی از متخصصان باور داشتند که وجود یک تومور در مغز او باعث رشد بیش‌ازحد او شده است.

مشکلات پزشکی:

رشد زیاد او باعث مشکلات عدیده‌ای برای آدام شد. رشد زیاد او باعث شده بود که او گرسنه‌تر از قبل شود و در روز چندین وعده‌غذا می‌خورد. در سال‌های آینده او مشکل بینایی نیز پیدا کرد و نور چشمانش کم شد. گوش چپش نیز کر شد. بین سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۱ میلادی، دکتر مندل و دکتر ویندهولز معایناتی را بر روی آدام انجام دادند. آن‌ها هیچ‌گاه نتوانستند علت رشد معجزه‌آسای او را بفهمند. او سال‌های آخر عمرش را در آرامش گذراند. آدام در سال ۱۹۵۰ از دنیا رفت. او تنها فردی بود که در تاریخ هم کوتوله بودن را تجربه کرده بود و هم شبیه به یک غول بودن را.تدبیر و امید
برچسب ها: قد انسام ، ژنتیک ، کوتوله
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: