کد خبر: ۱۷۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 02
پژوهش‌های جدید انجام شده به وسیله دانشمندان آمریکایی شامل تغییر DNA در تعداد زیادی از سلول‌های منفرد جنین طبق اطلاعات قبلی از یک فرد، با تکنیک ویرایش ژنوم کریسپر (CRISPR) است.
شفا آنلاین:  هنوز زمان زیادی از انتشار مقاله دانشمندان چینی در اصلاح جنین انسانی نگذشته که تیمی پژوهشی در ایالات متحده جهت بررسی قدرت بالای جلوگیری از بیماری‌های ژنتیکی، به صورت کاملا محدود، دست به اصلاح ژنوم جنین انسانی<Reforming the human embryonic genome> زده و به نتایج مطلوبی دست یافته‌اند.

به گزارش شفا آنلاین:پژوهش‌های جدید انجام شده به وسیله دانشمندان آمریکایی شامل تغییر DNA در تعداد زیادی از سلول‌های منفرد جنین طبق اطلاعات قبلی از یک فرد، با تکنیک ویرایش ژنوم کریسپر (CRISPR) است. این گروه بر این باور هستند که کار آن‌ها زمینه‌ای جدید را در ژنومیکس انسان ایجاد کرده و نشان می‌دهد تصحیح ژن‌های معیوب که عامل بیماری‌های ارثی هستند، با این روش به صورت ایمن و کارآمد انجام می‌شود.
هدف این پژوهشگران از تغییر کدهای DNA در جنین انسان، نمایش توانایی تصحیح یا از بین بردن ژن‌هایی است که باعث بیماری‌هایی ارثی مانند بتاتالاسمی می‌شوند. این فرایند «مهندسی رده سلولی زایشی» (germline)نام دارد، زیرا هر کودک اصلاح ژنتیکی شده تغییرات را از طریق سلول‌های زایشی خود به نسل بعدی منتقل می‌کند.
به نظر می‌رسد این گروه تحقیقاتی بتوانند با اعمال کریسپر به تخمک‌ها در همان زمان لقاح اسپرم، بر مشکلات زودهنگام غلبه کرده باشد؛ به خصوص که نتایج در مقایسه با کارهای قبلی بهبود زیادی داشته است.
در نهایت اگرچه به این گروه اجازه داده نشد تا هیچ یک از جنین‌ها را بیش از چند روز توسعه داده و هیچ تصمیمی هم برای وارد کردن آن‌ها به رحم وجود نداشت، این آزمایش‌ها نقطه عطفی جهت حرکت اجتناب‌ناپذیر به سمت تولد اولین انسان اصلاح ژنتیکی‌شده خواهد بود.
این پژوهش‌ها هر چند می‌توانند امیدوار کننده باشند، باید توجه داشت در کشوری مانند ایالات متحده خطوط قرمزی در مقابل پیشرفت‌های ژنتیکی مانند آنچه برای هوش مصنوعی وجود دارد، ترسیم شده است. ویرایش ژنوم برای تقویت ِویژگی‌ها یا توانایی‌های فراتر از سلامت عمومی باعث ایجاد نگرانی‌هایی خواهد شد.سپید
منبع: NBIC

برچسب ها: ژنوم ، جنین انسان ، آمریکا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: