کد خبر: ۱۷۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 27
محققان آمریکایی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که درمان فشار منفی انسزیون بسته یا CINPT برای زخم‌ها می‌تواند پس از جراحی کولورکتال به پیشگیری از عفونت محل جراحی یا SSI کمک کند.
شفا آنلاین:    محققان آمریکایی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که درمان فشار منفی انسزیون بسته یا CINPT برای زخم‌ها می‌تواند پس از جراحی کولورکتال به پیشگیری از عفونت محل جراحی یا SSI کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین:نتایج این تحقیق در نشست علمی 2017 جامعه جراحان کولون و رکتال آمریکا اعلام و ارایه شد.
تیم تحقیقاتی مذکور، در این مطالعه تاثیر درمان فشار منفی انسزیون بسته را بر بروز SSI در گروهی از بیماران پرخطر که تحت جراحی لاپاراتومی باز کولورکتال قرار گرفته بودند، بررسی کردند، مانند بیمارانی با استومای پیش یا پس از جراحی، چاقی، دیابت، استفاده از استروئیدها یا ایمونوساپرسیوها پیش از جراحی یا وجود یک زخم کثیف یا آلوده شده.
در این گروه از بیماران پرخطر، درمان فشار منفی انسزیون بسته می‌تواند عفونت محل جراحی را تا 50 درصد کاهش دهد.
اهمیت این مطالعه در آن است که یافته‌های منتج از آن، در جمعیت هتروژنی از بیماران به دست آمده است، بنابراین در انتخاب این گروه هموژن از بیماران پرخطر، محققان توانستند نتایج را برای پزشکانی که با این نوع از جمعیت بیماران سروکار دارند، بیشتر کاربردی کنند.
در حالی که دیده می‌شود درمان فشار منفی انسزیون بسته نرخ عفونت محل جراحی را کاهش می‌دهد و این مساله در آنالیزهای چندمتغیره هم به‌طور قابل توجه و معنی‌داری تائید شد، هزینه ـ اثربخشی آن موضوعی است که همیشه در مورد آن نگرانی‌هایی وجود داشته است. اما نتایج اولیه این مطالعه نشان داده که درمان فشار منفی انسزیون بسته هزینه ـ اثربخش است. اهمیت این مشکل برای عفونت‌های محل جراحی کاملا قابل توجه است. این روش پرهزینه بوده و روی بیماران تاثیر مثبتی دارد. اگر بتوان کاری کرد تا خطر کمتر شود، برای بیمار هم خوب خواهد بود.
بین سال‌های 2014 و 2016، همه بیماران پرخطری که تحت درمان فشار منفی انسزیون بسته از طریق یک ابزار قابل تنظیم، با نام Prevena Incisio- ManagemenSystem، محصولی از Acelity، قرار گرفتند، برای بیش از 5 تا 7 روز روی ناحیه برش اعمال شده بود.
از مجموع 112 بیمار پرخطری که تحت جراحی باز کولورکتال قرار گرفتند و با فشار منفی انسزیون بسته درمان شدند، در مقایسه با 238 بیماری که به روش دیگری غیر از درمان فشار منفی انسزیون بسته درمان شدند، اغلب آنها مبتلا به استوما بوده و در حال حاضر یا در طول یک سال گذشته سیگار می‌کشیده‌اند. افراد دو گروه مورد و کنترل، از نظر عوامل خطر دیگر تفاوت قابل توجهی با هم نداشتند.
در آنالیزهای رگرسیون چندمتغیره، درمان فشار منفی انسزیون بسته با بروز کمتر عفونت محل جراحی (نسبت شانس: 267/0) همراه بود.
متوسط زمان تشخیص عفونت محل جراحی پس از اتمام جراحی برای بیماران درمان شده با فشار منفی انسزیون بسته در مقایسه با گروه مقابل، بیشتر بود (18 روز در مقابل 13 روز).
نقطه قوت این مطالعه آن است که بزرگترین حجم نمونه را از بیماران کولورکتال که تحت درمان فشار منفی انسزیون بسته قرار گرفته بودند، تا به امروز، گردآوری کرده، بنابراین می‌تواند بر گایدلاین‌های موجود تاثیرگذار باشد. نکته ضعف آن نیز، کارآزمایی تصادفی نشده آن است.سپید
منبع: Medscape

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: