کد خبر: ۱۷۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 17
از آغاز طرح تحول سلامت، بیش از ۱۳۰۰ نفر کارشناس بهداشت روان به نظام شبکه در سراسر کشور اضافه شده اند
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشتی وزارت بهداشت، گفت: در ارتباط با افزایش ۱۳۰۰ کارشناس بهداشت روان، اهدافی را دنبال می‌کنیم و این افراد را به سطح اول پیشگیری منتقل کردیم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا رئیسی روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت روان(mental health) برگزار شد، افزود: از آغاز طرح تحول سلامت، بیش از ۱۳۰۰ نفر کارشناس بهداشت روان به نظام شبکه در سراسر کشور اضافه شده اند.

وی با عنوان این مطلب که مهم‌ترین استراتژی همه دنیا در حوزه سلامت روان، توانمندسازی است، ادامه داد: توانمندسازی یعنی یک فرد در حالت‌های مختلف بتواند کیفیت زندگی خود را حفظ کند.

رئیسی گفت: هر شخصی باید نقش خود را در جای خود درست ایفا کند و کیفیت رفتاری را حفظ کند. بکار بردن رنگ‌ها در محیط کار نیز می‌تواند در بهداشت روان تاثیر داشته باشد.

به گفته معاون وزیر بهداشت، مهم‌ترین برنامه‌های حوزه محیط کار، آموزش بهداشت کاران محیط کار در راستای غربالگری(Screening) است.

وی افزود: بهداشت کاران در کارخانه‌ها یا مکان‌هایی که ۵۰۰ نفر جمعیت دارد، مستقر هستند.

رئیسی با اعلام این مطلب که آموزش بهداشت کاران در برنامه‌های ما وجود دارد، گفت: در ارتباط با افزایش ۱۳۰۰ کارشناس بهداشت روان، اهدافی را دنبال می‌کنیم و این افراد را به سطح اول پیشگیری منتقل کردیم که مورد توجه سازمان جهانی بهداشت نیز قرار گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: