کد خبر: ۱۶۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 10
در نظر گرفتن سقف بودجه برای برخی بیمارستان ها امکان پذیر است، اما برای بیمارستان های مناطق محروم شاید این موضوع مشکلاتی را ایجاد کند؛ البته برای بیمارستان ها بخشی از درآمدها اختصاصی است.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از عدم اختصاص منابع مورد نیاز برای اجرای طرح تحول سلامت، گفت: اداره بیمارستان ها به شکل هیات امنایی در نقاط محروم امکان پذیر نیست.

به گزارش شفا آنلاین، رسول خضری درخصوص اظهارات وزیربهداشت مبنی بر لحاظ سقف بودجه ای برای بیمارستان ها و هیات امنایی کردن بیمارستان ها، اظهارداشت: در نظر گرفتن سقف بودجه برای برخی بیمارستان ها امکان پذیر است، اما برای بیمارستان های مناطق محروم شاید این موضوع مشکلاتی را ایجاد کند؛ البته برای بیمارستان ها بخشی از درآمدها اختصاصی است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس، با اشاره به اینکه فرانشیز دریافتی از بیماران به عنوان درآمدهای اختصاصی دانشگاه های علوم پزشکی (Medical science) محسوب می شود، افزود: همچنین اعتباراتی نیز بابت ساخت و ساز، توسعه و هتلینگ به بیمارستان ها داده می شود؛ ضمن اینکه هزینه ای نیز به شکل جاری به دستمزد و حقوق تعلق می گیرد.

وی تاکید کرد: در اداره بیمارستان ها به شکل هیات امنایی بیشتر به درآمدهای اختصاصی توجه می شود، اداره بیمارستان ها در همه مناطق به شکل هیات امنایی امکان پذیر نیست؛ زیرا بیمارستان های هیات امنایی یعنی نیمه خودگردانی و برخی روسای دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کردند در صورت مجوز اقدامات را به شکل خودگرانی انجام می دهند؛ بنابراین با توجه به مفاد طرح تحول باید پرداخت از جیب مردم و اقشار محروم به حداقل کاهش پیدا کند.

خضری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۳ تا کنون مردم بیشترین رضایت را از اجرای طرح تحول داشتند، گفت: متاسفانه با کم لطفی منابع کافی و لازم در اختیار وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول قرار نمی گیرد، در حال حاضر وزارت بهداشت(Ministry of Health) حدود ۱۵ هزار میلیارد بدهی و حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان مطالبات دارند؛ اما نه بیمه ها بدهی را پرداخت می کنند نه اینکه دولت مطالبات را دراختیار وزارت بهداشت قرار می دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید براینکه تخصیص بودجه باید در حوزه درمان ۱۰۰ درصد باشد، افزود: برای کنترل هزینه ها در حوزه بهداشت و درمان درمناطق محروم باید بر اساس شاخص های بهداشت و درمان درحوزه کودکان،زنان، بیماری های واگیر دار و غیر واگیردار تقسیم بندی های صورت گیرد، درحال حاضر در شهری مانند تهران فوق تخصص و متخصص بسیاری فعالیت می کنند؛ اما در شهرستان های دیگر کمبود پزشک وجود دارد؛ بنابراین در میزان پزشکان در نقاط محروم و حاشیه ای باید تجدید نظر صورت گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: