کد خبر: ۱۶۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 22
شفاآنلاین :رئیس مرکز آموزشی درمانی رازی اهواز درباره ریزش بخشی از سقف کاذب یکی از اتاق‌های بستری بیمارستان، توضیحاتی داد.
بیمارستان رازی اهواز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های کشور با قدمتی نزدیک به ٨٠ سال، در حال حاضر دارای ٢٢٠ تخت فعال، شامل بخش‌های جراحی عمومی، ارتوپدی ١ و ٢، داخلی، عفونی، زنان و زایمان، نوزادان، CCU ،ICU، بخش اورژانس، اطاق عمل، فیزیوتراپی، رادیولوژی، آزمایشگاه، دیالیز، اکوکاردیوگرافی و درمانگاه‌های تخصصی ویزیت بیماران است و روزانه بیماران زیادی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.
به گزارش شفاآنلاین، فرهاد سلطانی درباره حادثه گفت: این حادثه روز چهارشنبه ٢٩ شهریور ودرپی ریزش بخشی از سقف کاذب یکی از اتاق‌های  بیمارستان رخ داد. سقف اتاق‌های این بخش مدل طاق ضربی قدیمی است که با آجر ساخته شده و زیر طاق ضربی از گذشته، حصیرهایی چسبانده شده که بعدها سقف کاذب را به این حصیرها متصل کرده‌اند.در این اتفاق، سقف اصلی ریزش نکرده بلکه حصیر زیر سقف کاذب کنده ‌شده و به سقف کاذب برخورد می‌کند و در پی آن حصیر سقف و آن قسمت از سقف کاذب ریزش می‌کند.
سلطانی با بیان اینکه در این اتاق بستری ٦ تخته فقط ٢ بیمار بستری بودند که یکی از بیماران در هنگام حادثه بیرون از اتاق بوده است، اظهار کرد: سقف سرویس بهداشتی این بخش ریزشی نداشته است. بیماری که هنگام ریزش سقف کاذب در اتاق حضور داشته، توسط متخصص ارتوپد معاینه شده و خوشبختانه هیچ‌گونه شکستگی در پای او دیده نشد و تنها دچار خراش‌های سطحی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در پی این حادثه کارشناسان دفتر فنی و واحد مهندسی دانشگاه به بیمارستان مراجعه کردند و تا ٢ روز آینده بخش کاملا تعمیر و به حالت عادی باز می‌گردد.
وی با بیان اینکه به خاطر رفت و آمد کارگرها و تعمیر سقف، به جهت رعایت مسائل بهداشتی، بیماران همه اتاق‌های این بخش به سایر بخش‌های بیمارستان منتقل شده‌اند، گفت: قرار است سقف کاذب قدیمی به طور کامل برداشته شده و سقف جدید نصب شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: