کد خبر: ۱۶۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 20
حریرچی: هدف ما این است که انستیتو پاستور ایران به عنوان یکی از مهمترین مراکز علم و فناوری منطقه در حوزه سلامت تبدیل شود

شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت در مراسم تکریم و معارفه رییس انستیتو پاستور ایران با بیان این‌که انستیتو پاستور با وجود 160 عضو هیات علمی و چند ده شرکت دانش‌بنیان، نقش مهمی در نظام سلامت کشور داشته است، گفت: هدف ما این است که انستیتو پاستور ایران به عنوان یکی از مهمترین مراکز علم و فناوری منطقه در حوزه سلامت تبدیل شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج حریرچی در مراسم تکریم و معارفه رییس انستیتو پاستور ایران، اظهار کرد: انستیتو پاستور باید تعریف کند که می‌خواهد چه مشکلاتی از نظام سلامت را حل کند و تعداد مقالات، کارمندان و محصولات این موسسه فقط برای ما مهم نیست، بلکه مهم است که بتوانیم مرگ زودرس مردم را کاهش و طول عمر سالم آنها را افزایش دهیم و از مردم محافظت و مراقبت کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: سوابق و افتخارات انستیتو پاستور بسیار ارزشمند است، اما نقش فعلی انستیتو پاستور در نظام سلامت(Health) بسیار مهمتر است.

دکتر حریرچی افزود: سه سال دیگر، صدمین سالگرد تاسیس انستیتو پاستور ایران است و باید برنامه در خور و شایسته‌ای برای معرفی محصولات این مؤسسه وجود داشته باشد.

معاون کل وزارت بهداشت(Ministry of Health) با بیان اینکه انستیتو پاستور از نظر تعداد اعضای هیات علمی همتراز با برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، اضافه کرد: خوشحالیم که انستیتو پاستور با وجود 160 عضو هیات علمی و چند ده شرکت دانش‌بنیان، توانسته نقش مهمی در نظام سلامت کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که انستیتو پاستور ایران به عنوان یکی از مهمترین مراکز علم و فناوری منطقه در حوزه سلامت تبدیل شود و برای رسیدن به این هدف مهم، وزارت بهداشت همراه و در کنار این موسسه است.

دکتر حریرچی ضمن تقدیر از خدمات دکتر قانعی در دوران تصدی ریاست انستیتو پاستور ایران، از دکتر بیگلری به عنوان یکی از بهترین رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و آشنا به ماموریت‌ها و رسالت‌های وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: کار رؤسای دانشگاه‌ها، بسیار سخت و دشوار است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به استان اردبیل، گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از 27 میلیون بار مراجعه مردم این استان در یک سال به مراکز درمانی سخن می‌گفت و هر ایرانی در سال، 10.3 بار به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، بنابراین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و کار رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، بسیار دشوار است.

در پایان این مراسم، از دکتر قانعی رییس سابق انستیتو پاستور ایران تکریم و دکتر بیگلری به عنوان رییس جدید این مؤسسه، معرفی شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: