کد خبر: ۱۶۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 11
امسال با حضور 33 ناشر برجسته حوزه پزشکی و دارویی این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر 1200 متر مکعب برگزار می‌شود

شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران از برپایی دومین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم دارویی و پزشکی دانشگاهی و اولین نمایشگاه رسانه‌های سلامت‌محور از فردا در مصلای تهران خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، مهرشاد کاظمی با بیان اینکه 33 ناشر برای شرکت در این نمایشگاه اعلام حضور کرده‌اند، گفت: امسال با حضور 33 ناشر برجسته حوزه پزشکی و دارویی این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر 1200 متر مکعب برگزار می‌شود. همچنین نمایندگان ناشران خارجی از کشورهایی چون انگلیس و استرالیا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.


او ادامه داد: با توجه به اینکه ناشران اصلی حوزه پزشکی و دارویی در این دوره شرکت کرده‌اند،‌ تقریباً تمامی منابع به‌روز و مرجع پزشکی ارائه خواهند شد و نیازهای اطلاعاتی دانشجویان در این دوره برآورده می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک میلیارد ریال یارانه به مخاطبان نمایشگاه اختصاص داده می‌شود، افزود: این یارانه در حالی به مخاطبان دومین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های علوم پزشکی- دانشگاهی ارائه می‌شود که تمامی کتاب‌ها نیز با تخفیف 30 درصدی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این تخفیف به همراه تخفیف 25 تا 30 درصدی ناشران است.

به گفته این مقام مسئول، همچنین نماینده‌ای از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نمایشگاه حاضر خواهد بود تا بر تخلفات ناشران نظارت داشته باشد. البته تمهیداتی در نظر گرفته شده تا تمامی ناشران تنها آثار خود را ارائه کنند و نمایندگی از کتابفروشی‌ها وجود نداشته باشد. همچنین ساز و کار اختصاص بن کتاب به گونه‌ای است که امکان تخلف ناشران به حداقل برسد.


کاظمی در بخش دیگری از سخنانش درباره تبلیغات و اطلاع‌رسانی دومین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های علوم پزشکی- دانشگاهی نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تلاش ما این بوده تا از طریق رسانه ملی و سایر مطبوعات اطلاعات لازم درباره این دوره از نمایشگاه در اختیار مردم قرار گیرد. همچنین پوستر دومین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های علوم پزشکی- دانشگاهی در 42 مرکز درمانی - آموزشی توزیع شده تا از این طریق مخاطبان در جریان روند برگزاری این نمایشگاه قرار گیرند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران یادآور شد: علاوه بر این، در سطح شهر تهران نیز حدود 30 بیلبورد تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی این نمایشگاه قرار داده شده است.


او در ادامه درباره امکانات رفاهی برای دومین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های علوم پزشکی- دانشگاهی نیز بیان کرد: تلاش کردیم تا سرویس‌های حمل و نقل در دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تسهیل رفت و آمد دانشجویان و استادان به این نمایشگاه باشد.

کاظمی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به دنبال برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب است افزود: استقبال از دوره نخست نمایشگاه تخصصی کتاب‌های علوم پزشکی- دانشگاهی نشان داد که مخاطبان از نمایشگاه‌های کتاب تخصصی استقبال می‌کنند. همچنین با توجه به اینکه در کنار این نمایشگاه، اولین نمایشگاه رسانه‌های سلامت‌محور نیز برگزار می‌شود، امکان ارتباط و تعامل مخاطبان این حوزه با رسانه‌های حوزه پزشکی، دارویی و سلامت نیز فراهم شده است.

به گفته او، بنا بر اعلام سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، سازمان غذا و دارو تجربه برگزاری دوره نخست این نمایشگاه نشان داده که در دوره‌های بعدی این نمایشگاه جای بیشتری را در میان مخاطبان خود باز خواهد کرد.

کاظمی در بخش پایانی سخنانش از برگزاری برخی برنامه‌های جنبی در نمایشگاه خبر داد و گفت: با حمایت اداره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران کارگاه‌های رایگانی برای آموزش خبرنگاران حوزه سلامت برگزار می‌شود. همچنین در کنار برگزاری این نمایشگاه نشست‌های تخصصی با محوریت مسائل حوزه پزشکی و سلامت با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران برگزار خواهد شد.

دومین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم دارویی و پزشکی دانشگاهی و اولین نمایشگاه رسانه‌های سلامت‌محور با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران از ۲۱ تا ۲۳ شهریورماه امسال در مصلای تهران برگزار می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: