کد خبر: ۱۶۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 10
صنعت دارو یکی از صنایع برونگرا است که بازار کشور پاسخگوی این صنعت نخواهد بود و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند کمک به‌سزایی در راستای صادرات دارو به کشورهای خارجی و خصوصاً کشورهای همسایه باشد
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه نشان‌دهنده توانایی افراد جوان و صاحب فکر خواهد بود و این حضور می‌تواند نقش مؤثری در پیوند دادن دانشگاه و صنعت رقم بزند.

به گزارش شفا آنلاین، محمود نجفی عرب عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی در نشست خبری سومین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما اظهار داشت: صنعت دارو یکی از صنایع برونگرا است که بازار کشور پاسخگوی این صنعت نخواهد بود و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند کمک به‌سزایی در راستای صادرات دارو(Export medicine) به کشورهای خارجی و خصوصاً کشورهای همسایه باشد.

وی افزود: یکی از اهداف مهم برگزاری این نمایشگاه انتقال علوم و فنون است که مبتکرین می‌توانند از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند.

عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ادامه داد: ارائه تولیدات داخلی به کشورهای خارجی در راستای توسعه صادرات و بالا رفتن تراز بازرگانی این صنعت از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود.

نجفی عرب با بیان اینکه صنعت دارویی کشور به صورت یک زنجیره دانش‌محور است، گفت: این نمایشگاه می‌تواند به مسیری برای تقویت زنجیره دانشی تبدیل شود و زمینه انتقال دانش را به کشور فراهم کند.

وی گفت: یکی از بحث‌هایی که در این نمایشگاه مورد توجه قرار خواهد گرفت موضوع چالش‌های صنعت داروسازی(Pharmacy) است و باید از این طریق صدای مشکلات صنایع داروسازی را به گوش مسئولان رساند. متأسفانه زنجیره تولید دارو از ابتدا تا انتها به دلیل بدهی کلان بیمه‌ها و عدم به‌روز شدن پرداخت‌ها با چالش‌های جدی مواجه شده است.

عضو هیأت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ادامه داد: هم‌فکری و جلب مشارکت عمومی یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه ایران فارما خواهد بود و امیدواریم روزی بتوانیم این نمایشگاه را در سطح CPSI (نمایشگاه تخصصی در حوزه دارویی در سطح جهانی) برگزار کنیم.

نجفی عرب در پایان گفت: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه نشان‌دهنده توانایی افراد جوان و صاحب فکر خواهد بود که این حضور می‌تواند نقش مؤثری در پیوند دادن دانشگاه در صنعت را رقم بزند.

گفتنی است؛ سومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) از تاریخ 21 الی 23 شهریورماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: