کد خبر: ۱۶۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 11
بانک مرکزی چند هفته پیش اعلام کرد هیچ بانک و موسسه ای حق ندارد نرخ سود بالاتر از ۱۰ درصد برای سپرده‌های روزشمار و ۱۵ درصد برای سپرده های یکساله افتتاح کند.

شفا آنلاین:با وجود گذشته چند روز از بخشنامه بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده ها، همچنان برخی از بانک ها و موسسات پیشنهاد سود بالاتر به مشتریان ارائه می دهند.
 

به گزارش شفا آنلاین:بانک مرکزی چند هفته پیش اعلام کرد هیچ بانک و موسسه ای حق ندارد نرخ سود بالاتر از ۱۰ درصد برای سپرده‌های روزشمار و ۱۵ درصد برای سپرده های یکساله افتتاح کند.

این موضوع از روز شنبه گذشته در تمامی بانکها و موسسات اعتباری اجرائی شده است، اما به نظر می رسد نبود نظارت کافی داخلی و خارجی باعث به وجود آمدن نوعی هرج و مرج در بین برخی از بانکها و موسسات مالی و اعتباری شده است.

اینگونه می توان گفت که بانک‌ها و موسسات برای اجرای کامل این بخشنامه تمایل بسیاری دارند اما برای اجرای آن منتظرند که دیگر بانک‌ها و موسسات آن را اجرا کرده و سپس آنها نیز نرخ سود را کاهش دهند.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما یکی از بانک‌ها و موسسات در روز نخست برای حسابهای روز شمار ممنوعیت واریز و برداشت را شامل شده بود اما از روز دوم این محدودیت برداشته و همچنان به همان حسابهای ۲۰ درصدی واریز و برداشت صورت می گیرد.

در صورتی که بر اساس بخشنامه جدید این حساب که عنوان روز شمار را یدک می کشد باید ۱۰ درصد تعیین سود شود.
برچسب ها: بانک ، نرخ سود ، سپرده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: