کد خبر: ۱۶۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 05
تخصیص بودجه بزودی به صنعت دارویی و پخش ها انجام خواهد شد ولی ساختار دارویی معیوب است و مشکل بنیادین وجود دارد
شفا آنلاین>سلامت>معاون توسعه اموراجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه، گفت: تمام هم و غم خود را گذاشته ایم تا منابعی را به صنعت داروسازی کشور تزریق کنیم و این قطعا اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سعید نمکی در گردهمایی مدیران شرکت های دارویی که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: تمامی هم و غم خود را گذاشته ایم تا منابعی را در مسیر مطالباتی که دارند به صنعت دارویی تزریق کنیم و این قطعا اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: صد درصد بودجه ۶ ماهه بیمه سلامت(Health insurance) را تخصیص دادیم در حالی که در حساس ترین قسمت های کشور تخصیص های بسیار کمتری را به دلیل کمتر بودن منابع داشته ایم.

نمکی ادامه داد: هزار میلیارد  تومان به یارانه دارویی به دانشگاه های علوم پزشکی که فقط با فیلد درمان بوده و حق جابجایی نیز نداشته اند.

وی اظهار داشت: تخصیص بودجه بزودی به صنعت دارویی و پخش ها انجام خواهد شد ولی ساختار دارویی معیوب است و مشکل بنیادین وجود دارد.

نمکی عنوان کرد: باید به مشکلات صنایع دارویی به شکل بنیادین پرداخته شود در غیر این صورت جلسات و گردهمایی ها دردی دوا نخواهد کرد.

معاون توسعه اموراجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه، گفت: ما باید به صورت جدی ساختار تولیدی داروها را اصلاح کنیم تا بتوانیم در صادرات(Export) نیز موفق شویم.

نمکی با بیان اینکه منابع در صنعت به خوبی مدیریت نمی شود اظهار داشت: شیوه های تولید ما همچنان سنتی است و حتی نیمه صنعتی نیز نیست.

در پایان این گردهمایی مقرر شد کمیته ای از نمایندگان صنایع دارویی تشکیل شود تا مشکلات صنعت دارویی به صورت مستمر در این کمیته مطرح و پیگیری شود تا مشکلات بررسی و رفع شوند.

برچسب ها: بیمه سلامت ، صادرات ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: