کد خبر: ۱۶۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 02
امروز کسانی که در بخش تولید حضور پیدا می‌کنند نمی‌توانند با نگاه اقتصادی وارد این بخش شوند چرا که در حال حاضر کار تولید و اشتغال دشوار است

شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان بیمه سلامت تاکید کرد که گرفتاری‌های پیش روی حوزه تولید نمی‌تواند تامین کننده رشد هشت درصدی اقتصاد در برنامه ششم توسعه باشد.

به گزارش شفا آنلاین،طاهر موهبتی در مراسم افتتاحیه خطوط بازسازی شده شرکت فارما شیمی که هم اکنون در حال برگزاری است، اظهار کرد: امروز کسانی که در بخش تولید حضور پیدا می‌کنند نمی‌توانند با نگاه اقتصادی وارد این بخش شوند چرا که در حال حاضر کار تولید و اشتغال دشوار است. وضعیت امروز ما همچنین گرفتاری‌های پیش روی بخش تولید نمی‌تواند تامین کننده رشد هشت درصدی اقتصاد طبق برنامه ششم توسعه باشد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز به مشکل بر می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید از کسانی که سرمایه خود را برای تولید می‌گذارند حمایت کنیم،گفت: هدفگذاری ما در حوزه دارو، تولید به جای واردات است و این موضوع حتما می‌تواند تضمین‌کننده اقتصاد مقاومتی درکشور باشد اما به جز این نگاه می‌توان به صادرات دارو به مرزهای خارج از کشور نیز توجه کرد. اگر بخواهیم در این حوزه ثروت ایجاد کنیم باید به بازارهای بین‌المللی وارد شویم و آن‌ها را تسخیر کنیم. این نگاه می‌تواند ایجاد ثروت و ظرفیت‌های جدیدی را به دنبال داشته باشد.

در ادامه این مراسم کیوان تاجبخش - مدیرعامل شرکت فارما شیمی- در خصوص بازسازی این شرکت توضیح داد و گفت: شرکت قبلی که در این زمینه فعالیت می‌کرد سال ۱۳۳۵ ثبت شده و بنای فعلی آن مربوط به سال ۱۳۴۳ است.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت(Health insurance) در سال ۱۳۷۹ که به نام بیمه خدمات درمانی شناخته می‌شد این شرکت را خرید که در حال حاضر تنها شرکت خریداری شده این سازمان محسوب می‌شود. کار بازسازی، اصلاح خطوط، توسعه و شروع تولید داروهای های تک در این مجموعه از زمستان سال ۹۴ آغاز شد و مطالعات لازم برای آن نیز شش ماه زمان برد.

وی افزود: این کارخانه محصولات دارویی مایع و نیمه جامد مانند کرم، پماد و ژل همچنین محصولات جامدی مانند قرص ساشه و کپسول تولید می‌کند. از شهریور ماه ۱۳۹۵ نیز کار بازسازی کارخانه آغاز شد.

تاجبخش همچنین اضافه کرد: هدف ما صادرات(Export) دارو است چرا که در حال حاضر بازار دارویی داخل اشباع شده است. به همین دلیل کشورهایی همچون افغانستان، عراق و اتریش جزو مقصد ما برای صادرات قرار گرفته‌اند.

وی در پایان گفت: این شرکت قرار است در طرح بیمه روستایی برای تامین داروهای مورد نیاز در این بیمه همچنین تولید وارنیش فلوراید برای بخش خصوصی و دولتی و تامین اقلام مورد نیاز طرح وارنیش فلوراید تراپی وزارت بهداشت مشارکت کند.

برچسب ها: بیمه سلامت ، صادرات ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: