کد خبر: ۱۶۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 31
امسال 239 طرح از 45 کشور از جمله آلمان، ژاپن، هلند و استرالیا به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 131 طرح در زمینه پزشکی تولید مثل و 108 طرح در باره سلول های بنیادی و طب ترمیمی بود
شفا آنلاین>سلامت>برگزیدگان داخلی و خارجی جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان امروز - پنج شنبه - با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس جهاد دانشگاهی ، سفرای کشورهای ژاپن، اندونزی و کاردار هلند معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش شفا آنلاین، حمید گورابی رییس هجدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان در این مراسم گفت: امسال 239 طرح از 45 کشور از جمله آلمان، ژاپن، هلند و استرالیا به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 131 طرح در زمینه پزشکی تولید مثل و 108 طرح در باره سلول های بنیادی و طب ترمیمی بود.

وی با اشاره به اینکه 119 داور داخلی و خارجی داوری این طرح ها را بر عهده داشتند افزود: داوری این طرح ها در چندین مرحله انجام شد در مرحله اول با معیارهای نوآوری و ضریب نفوذ مجلاتی که مقالات در آنها چاپ شده اند بررسی شد و در مرحله دوم طرح ها مورد بررسی داوران داخلی و خارجی قرار گرفت که در نهایت نتایج ارزیابی ها در گروه های علمی و تخصصی به دقت بازبینی و برای اتخاذ تصمیم نهایی به شورای علمی پژوهشگاه رویان ارسال شد.

رییس پژوهشگاه رویان اظهار کرد: در نهایت تصمیم بر این شد که یک نفر در هر یک از زمینه های ناباروری زنان، جنین شناسی، ژنتیک تولید مثل، سلول های بنیادی و پزشکی بازشناختی برگزیده و معرفی شود. در گروه ناباروری(sterility) مردان بخش بهداشت باروری، زیست فناوری جانوری اخلاق پزشکی و تصویر برداری تولید مثل طرحی به عنوان منتخب معرفی نشد.

گورابی گفت: همچنین از پنج محقق ایرانی در سطح ملی در زمینه کاری اندرولوژی، باروری زنان و سلول های بنیادی تقدیر می شود. در بخش جایزه دکتر کاظمی آشتیانی نیز هیچ یک از نامزدهای مورد توافق کمیته انتخاب نتوانستند برای حضور در مراسم اعلام آمادگی کنند که دلیل اصلی آن ایجاد تنگا برای حضور دانشمندان و گردش اطلاعات علمی توسط دولت امریکا است.

رییس هجدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان اظهار کرد: از خصوصیات برجسته این جشنواره ، تعلق آن به تمام خانواده بزرگ پزشکی تولید مثل و سلول های بنیادی کشور است و هدف اصلی این گونه جشنواره ها ایجاد رویه دوستی و محبت میان ملل دنیا و دستیای به صلح پایدار است که امیدواریم این جشنواره قدم مفیدی در این مسیر باشد.

پروفسور 'توماس براون' از کشور آلمان (برنده گروه سلول‌های بنیادی) برای پژوهش 'نقش تراکم کروماتین در سلول‌های بنیادی عضلانی در میزان فعالیت این سلول‌ها'، پروفسور 'ریکاردو فاد' از کشور هلند (برنده گروه پزشکی بازساختی) برای پژوهش 'رژیم غذایی، التهاب و سلول‌های بنیادی(Stem Cells): چه چیزی باعث سرطان روده می‌ شود؟'، دکتر 'دیوید گرینینگ' از کشور استرالیا (برنده گروه جنین‌شناسی) برای پژوهش 'اگزوزوم: عاملی جدید در برهمکنش‌های مادر و جنین برای لانه‌گزینی موفق'، دکتر 'کایی ناسو' از کشور ژاپن (برنده گروه ژنتیک) برای پژوهش 'نقش میکرو RNAها در بروز بیماری اندومتروزیس' و دکتر 'خالق خان' از کشور ژاپن (برنده گروه ناباروری زنان) برای پژوهش 'آیا زنان مبتلا به اندومتریوزیس بیشتر در معرض عفونت‌های باکتریایی رحم و تخمدان هستند؟' از برگزیدگان خارجی این دوره از جشنواره هستند.

همچنین در بخش برندگان داخلی جشنواره نیز از دکتر مهناز اشرفی برای پژوهش 'آیا می‌توان مقدار هورمون آنتی مولرین در خون برای پیش‌بینی میزان موفقیت روش‌های کمک باروری در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پرکیست استفاده کرد؟'، دکتر مهدی شیخ برای پژوهش 'تزریق زیرجلدی عامل تحریک کننده کلونی گرانولوسیت‌ها و بهبود نتایج IVF'، دکتر حسین قنبریان برای پژوهش 'RNA های کوچک غیر کدکننده و تمایز سلول‌های بنیادی جنینی به سلول‌های تپنده قلبی'، دکتر فرشته اسفندیاری برای پژوهش 'تولید سلول‌های زایای جنسی از سلول‌های بنیادی پر توان' و دکتر کامبیز گیلانی برای پژوهش 'بررسی مشخصات متابولیک در مبتلایان به فقدان اسپرم غیرانسدادی: روشی جدید برای بررسی اسپرم‌زایی در مردان نابارور' تقدیرشدند.

در این جشنواره طرح‌ها در دو مرحله داوری شده‌اند که در مرحله اول بر اساس معیارهای مشخص و مرحله دوم با داوری 167‌داور بین‌المللی و ملی انتخاب شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: