کد خبر: ۱۶۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 27
اگر مادری با این مشکل روبه رو است، ممکن است ۳ تا ۴ روز طول بکشد تا به تدریج نوک سینه بیرون بیاید که در این مواقع خاص توصیه می شود هرچقدر هم که شیر سینه کم باشد با شیشه به نوزاد شیر دهید تا کم کم این حالت مادر با قوی تر شدن فک نوزاد برطرف شود.

شفا آنلاین:به دلیل مسایل ژنتیکی. سر سینه اکثر افراد در اثر تحریک شدن کاملا بیرون می آید. اصلا به همین دلیل اطمینان می دهیم که مادران در صورت فرورفته بودن سر سینه<Chest congestion> در دوران بارداری نباید نگران شوند. بسیاری از زنان با این مشکل به ما مراجعه می کنند و تنها با کمی تحریک دست می بینیم نوک سینه کاملا بیرون می آید. در موارد نادر هم از روش های موجود کمک می گیریم.

به گزارش شفا آنلاین: اگر مادری با این مشکل روبه رو است، ممکن است ۳ تا ۴ روز طول بکشد تا به تدریج نوک سینه بیرون بیاید که در این مواقع خاص توصیه می شود هرچقدر هم که شیر سینه کم باشد با شیشه به نوزاد شیر دهید تا کم کم این حالت مادر با قوی تر شدن فک نوزاد برطرف شود.

اگر فرزندتان نمی تواند شیر بخورد حتما شیر را از سینه تان بدوشید. در غیر این صورت دچار احتقان پستان و آبسه خواهید شد که هر کدام عوارض خاص خود را دارند که گاهی مادر مجبور به جراحی هایی هم می شود. به همین دلیل است که به مادران باردار توصیه می کنیم حتما در کلاس های آموزش بارداری شرکت کنند تا با این باورهای غلط سلامت خود و نوزادشان را به خطر نیندازند.

اگر نوک سینه خارج نشده باشد مادر باید خودش سینه هایش را بدوشد و به طرق مختلف به فرزندش بخوراند.دقیقا مادران باید آموزش های لازم را ببینند تا شیر دادن به شیرخوار را درست انجام دهند به طوری که شیرخوار بخشی از نسج پستان که آن هاله قهوه ای رنگ است را در دهان بگیرد تا بتواند با ایجاد کشش در نوک پستان آن را از حالت فرورفتگی و چروکیدگی خارج کند. این نکته سالم لزوم آموزش صحیح به مادران را درباره کوچک ترین نکات نشان می دهد.

گاهی شیرخوار ضعیف است و نمی تواند به درستی سینه را بمکد یا وزن پایینی دارد. در این مواقع توصیه می کنیم مادران به طرق مختلف خودشان به امر شیر خوردن نوزاد کمک کنند تا از نعمت شیر مادر محروم نشود. ماساژ و تحریک نوک پستان توسط مادر تا حدودی موثر است اما در اصل مکیدن سینه توسط خود شیرخوار باید انجام بگیرد زیرا این عمل تاثیرات روانی بسزایی هم برای طفل دارد.

استفاده از سرنگ پلاستیکی برای بیرون آوردن سر پستان :

در این روش بسته سرنگی تمیز مثلا سرنگ پلاستیکی ۵ سی سی را باز کرده و سوزن آن را کنار می گذاریم. سپس لوله باریکی که سوزن روی آن قرار می گیرد را می چینیم. سپس پیستون را از سرنگ درآورده و در طرف مقابلی که چیده ایم جا می اندازیم سپس ته سرنگ که محل قرارگیری پیستون بود را روی سینه مادر گذاشته، پیستون را می کشیم.

این عمل با ایجاد فشار منفی مکشی را در نوک سینه مادر ایجاد می کند و نوک به سمت بیرون و جلو می آید.در اکثر مواقع نوک پستان با مکیدن شیرخوار به حالت عادی درمی آید اما متاسفانه می بینیم اطرافیان مادر با نظرات متفاوت و تجربی خود مادر را سردرگم می کنند و مشکل بسیار ساده ای مثل این مورد را به یک بحران تبدیل می کنند در صورتی که خود مادر طی مدت۴ تا ۵ روز می تواند این مشکل را حل کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: