کد خبر: ۱۶۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 27
واژن کانال عضلانی بسته‌ای است که از فرج (خارج اندام تناسلی زنان) تا گردنه رحم امتداد دارد.

شفا آنلاین:واژن شما حرفهایی در مورد سلامتی تان دارد که مخفیانه به شما می گوید. در مورد پیری، قاعدگی و سایر موضوعاتی که از صحبت در موردشان خجالت می کشید.

به گزارش شفا آنلاین:واژن کانال عضلانی بسته‌ای است که از فرج (خارج اندام تناسلی زنان) تا گردنه رحم امتداد دارد. مشکلات واژن می‌تواند بر جنبه‌های مختلف زندگی شما اثر بگذارد، موجب استرس یا ایجاد مشکل در روابط زناشویی شما شده و بر اعتماد به‌ نفستان نیز تاثیر بگذارد. دانستن علائم و نشانه‌های مشکلات واژن و راهکارهای برطرف کرن آن، می‌تواند از سلامت واژن شما محافظت کند. واژن شما حرفهایی در مورد سلامتی تان دارد که مخفیانه به شما می گوید. در مورد پیری، قاعدگی و سایر موضوعاتی که از صحبت در موردشان خجالت می کشید.

 

1. اشتباه شماره یک زنان این است که همه چیز را با واژن اشتباه می گیرند

 


دکتر آلیسا دویک  Alyssa Dweck استادیار بالینی دانشکده پزشکی و متخصص زنان در وستچستر نیویورک می گوید : " من همیشه تعجب می کنم که چطور زنان این قدر در مورد آناتومی بدن خود بی اطلاع هستند. آن ها فکر می کنند کلمه واژن تمام قسمت تناسلی شان را در بر می گیرد و فکر می کنند هر چه در این پایین وجود دارد اسمش واژن است در حالی که آلت تناسلی زنان قسمت های مختلفی دارد. " واژن شما لوله ای عضلانی و داخلی است که دهانه رحم را به فرج متصل می کند. فرج vulva بخش های بیرونی آلت تناسلی است که شما می بینید. و دیگر قسمت های آن شامل: لابیای بزرگ labia majora و لابیای کوچک labia minora ( لب های بیرونی و داخلی )، کلیتوریس clitoris ( نقطه مرکزی احساس لذت که در قسمت بالای لابیا قرار گرفته ) و مجرای ادرار می شود.

 

2. ترشحات شما عجیب نیست

 


به نظر بیش از حد می رسد؟ چنین احساسی نداشته باشید. هیچ مقدار تعیین شده و "طبیعی" برای ترشحات وجود ندارداین ترشحات بسته به چرخه قاعدگی شما می تواند نوسان داشته باشد. اواسط چرخه قاعدگی ترشح افزایش پیداکرده و معمولا شفاف و چسبنده است. ( مانند سفیده تخم مرغ ) . به گفته دکتر دویک " این امر باعث تسهیل حرکت اسپرم در واژن (مهبل)، دهانه رحم و رحم شده در نتیجه منجر به باروری می شود. این افزایش ترشح این امکان را به شما می دهد که زمان باروری مناسب در ماه را متوجه شوید. " در سایر روزهای ماه ترشحات غلیظ تر و سفیدتر می شود.سیمرغ

علائمی در ترشحات که باید موجب نگرانی شما شود:

  • - ترشح با توده های جامد مثل پنیر کاتیج که می تواند نشانه عفونت مخمری باشد.
  • - ترشحات خاکستری رنگ با بویی شبیه ماهی که نشان دهنده واژینوز باکتریال bacterial vaginosis ( BV ) است که علتش رشد بیش از حد باکتری ها در واژن است.
  • - ترشح شدید که خاکستری، زرد یا سبز رنگ باشد می تواند جزو عوارض جانبی گونوره gonorrhea باشند، یکی از بیماری های عفونی منتقل شده از راه جنسی.سیمرغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: