کد خبر: ۱۶۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 26
قائم‌مقام بانک مرکزي، ذخاير ارزي ايران را خوب و مستحکم دانست و با بيان اينکه نوسانات کنوني بازار ارز، کاملا طبيعي است
شفاآنلاین>بیمه و بانک> قائم‌مقام بانک مرکزي، ذخاير ارزي ايران را خوب و مستحکم دانست و با بيان اينکه نوسانات کنوني بازار ارز، کاملا طبيعي است، گفت: مشکلي در انتقال درآمدهاي خارجي ايران به داخل کشور وجود ندارد. اکبر کميجاني نوسانات نرخ دلار در بازار را طبيعي دانست و گفت: ما فکر مي‌کنيم ممکن است در دوره‌هاي کوتاه‌مدت، نوسانات نرخ ارز بيشتر يا کمتر از 7 تا 8 درصد باشد؛ ولي اين نوسانات کل سال طبيعي است.

به گزارش شفاآنلاین، قائم‌مقام بانک مرکزي افزود: شرايطي که در ديماه سال گذشته بابت نوسانات ارزي پيش آمد، به دليل شرايط فصلي بود و شرايط و دلايل آن نيز، همان زمان گفته شد و شايد عواملي مثل تغييرات بر سر روي کار آمدن دولت جديد آمريکا و بيان و لحن و موضع گيري آنها نسبت به سياست‌هاي هسته‌اي ايران باعث نوسانات نرخ دلار شد؛ ولي با مديريت خوب بانک مرکزي، از آن شرايط عبور کرديم و الان شرايط بازار ارز(currency) با ثبات است. وي در پاسخ به سوال ديگر مبني بر وضعيت ذخاير ارزي کشور گفت: ذخاير ارزي ايران اکنون بسيار خوب بوده و شرايط کاملا مستحکم است.

کميجاني در خصوص آخرين وضعيت حساب‌هاي ايرانيان در برخي کشورها همچون چين و اعزام هياتي از بانک مرکزي براي مذاکره در اين رابطه با مقامات پکن گفت: آنچه که از دلايل بروز برخي مشکلات براي حساب ايرانيان در چين، مطلع شديم، آماده سازي و حرکت به سيستم جديد(new) اعتبارات اسنادي در کشور چين باعث شد که کندي در کار ايجاد شود؛ ولي اکنون ديگر مشکلي وجود ندارد و آنطور که بنده سوال کردم، هيچ مشکلي در نقل و انتقال وجوه و درآمدهاي خارجي ايران از اين کشور وجود ندارد، ضمن اينکه چيزي به نام مسدودي حساب ها را در اين کشورنداريم.

قائم مقام بانک مرکزي در خصوص تمايل چيني ها مبني بر فروش کالا به جاي وجوه نقد ايران در بانکهاي چيني گفت: به هرحال هر کشوري در روابط تجاري خود مايل است که کالاهاي بيشتري بفروشد و اين امر طبيعي است و ما دلمان مي خواهد که کشورهاي ديگر، کالاهاي ايراني از ما بخرند؛ ضمن اينکه خريد و فروش و گسترش تجارت، اين شرايط را به وجود مي آورد که تبادلات کالايي هم صورت گيرد.


برچسب ها: بیمه و بانک ، ارز ، نوسانات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: