کد خبر: ۱۶۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 17
با همکاری بانک مرکزی در حال اصلاح اساسنامه هستیم تا ظرف شش ماه تا یکسال آینده وارد بورس شویم
شفا آنلاین>بیمه و بانک>مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از برنامه این بانک برای کاهش نرخ سود تسهیلات به زیر چهار درصد در سال آینده خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، «مرتضی اکبری» سه شنبه در نشست خبری، سقف تسهیلات قرض الحسنه این بانک را 150 میلیون ریال اعلام کرد.

وی نسبت کفایت سرمایه این بانک را 47 درصد و نسبت مطالبات معوق آن را یک درصد اعلام کرد و گفت: این بانک سال گذشته که صورت مالی اغلب بانک ها زیانده شد، دو هزار و 540 میلیارد ریال( 254 میلیارد تومان) سود آوری داشت.

وی از برنامه بانک قرص الحسنه مهر ایران برای ورود به بورس خبر داد و گفت: با همکاری بانک مرکزی(central bank) در حال اصلاح اساسنامه هستیم تا ظرف شش ماه تا یکسال آینده وارد بورس شویم.

به گفته وی، این بانک با رعایت همه ضوابط استانداردهای جدید گزارشگری مالی «آی.اف.آر.اس» در سال 1394، سود 2 هزار و 540 میلیارد ریالی را به ثبت رساند که امسال پیش بینی می شود این میزان به 2 هزار و 800 میلیارد ریال افزایش یابد.

اکبری درباره طرح پیوند مهر ایران برای کمک به ازدواج جوانان گفت: در این شیوه رسوب حساب مشتری مبنای پرداخت تسهیلات(Facility) است و به نسبت مانده و گردش حساب وی در مدل نخست که بازه زمانی یک تا سه سال را در بر می گیرد، تا ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

شیوه دوم پرداخت این نوع تسهیلات در دوره زمانی پنج تا ۱۰ سال و سقف تسهیلات پرداختی ۴۰۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون ریال است.

به گفته وی، از 32 هزار سهمیه ای تسهیلات ازدواج که بانک مرکزی برای این بانک در نظر گرفته است، 18 هزار درخواست در سامانه بانک مرکزی برای این بانک ثبت شد که تاکنون به 14 هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است و بقیه در نوبت قرار دارند.

وی درباره طرح فجر گفت: در این طرح کسانی که در 2 ماه پایانی سال افتتاح و گردش حساب داشته باشند و مانده حساب آنها عدد خاصی باشد، از برخی امتیازها مانند طولانی شدن مدت بازپرداخت تسهیلات برخوردار می شوند.

امضای تفاهمنامه با بسیج سازندگی برای حمایت از کارآفرینی های خرد در روستاها و اجرای تفاهم با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اعطای 22 هزار تسهیلات 30 میلیون ریالی به مددجویان از هفته آینده، تهیه تفاهمنامه با وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه درمان و پیشگیری از بیماری و نیز رایزنی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از اشتغال های خرد و خوشه ای از دیگر برنامه های این بانک است.

*جذب منابع قرض الحسنه به سختی انجام می شود
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در پاسخ به پرسش وضع جذب منابع قرض الحسنه در شبکه بانکی گفت: مردم باید اعتقاد یابند با منابع قرض الحسنه می توان تسهیلات ارزان قیمت به هموطنان پرداخت کرد.

به گفته وی، منابع بانک فقط به سپرده های قرض الحسنه اشخاص حقیقی محدود نمی شود، بلکه بیشتر منابع به گردش حساب اشخاص حقوقی مربوط است که همسو با مسئولیت های اجتماعی حاضرند حساب های خود را در بانک باز کنند.

اکبری یادآوری کرد 10 بانک بزرگ شامل ملی، ملت، تجارت، سپه، کشاوری، مسکن، رفاه، صنعت و معدن و توسعه صادرات سهامداران این بانک محسوب می شوند؛ بنابراین به افزایش سرمایه نیازی نیست و 90 درصد هزینه های بانک از محل کارمزدها پوشش داده می شود.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران جذب منابع مالی امسال این بانک را بیش از 56 هزار و 500 میلیارد ریال برآورد کرد که نسبت به پارسال 31 درصد رشد دارد.

همچنین مانده کل تسهیلات اعطایی بیش از 51 هزار و 357 میلیارد ریال است که رشد 22.32 درصدی نسبت به پارسال نشان داد و صرف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه شد.

اکبری گفت: پارسال میانگین تسهیلات پرداختی این بانک 70 میلیون ریال بود که امسال به 90 میلیون ریال رسیده، همچنین 75 درصد کل تسهیلات پرداختی این بانک در چهار سال گذشته بازپرداخت شده است.

وی از ارایه درخواست این بانک به بانک مرکزی برای افزایش سقف تسهیلات پرداختی از 150 میلیون ریال کنونی به 300 میلیون ریال خبر داد و گفت: معاونت نظارتی بانک موافقت خود را با این افزایش اعلام کرده است اما باید در شورای پول و اعتبار به تصویب برسد.

اکبری گفت این بانک دریافت چک و سفته از متقاضیان وام را در سیستم خود حذف کرده است و به معرفی یک یا دو ضامن که بانک مرکزی بر آن تاکید دارد، بسنده می کند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار