کد خبر: ۱۶۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 10
این آزمایش با استفاده از نمونه خون انجام می‌شود و DNA را از جهت وجود ویروس اپشتین بار مورد بررسی قرار می‌دهد. این ویروس می‌تواند منجر به سرطان نازوفارنکس شود
شفا آنلاین>سلامت>محققان موفق به توسعه یک آزمایش خون مبتنی بر DNA شده‌اند که سرطان نازوفارنکس را در مراحل اولیه با دقت 97 درصد تشخیص می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، این آزمایش با استفاده از نمونه خون انجام می‌شود و DNA را از جهت وجود ویروس اپشتین بار مورد بررسی قرار می‌دهد. این ویروس می‌تواند منجر به سرطان نازوفارنکس شود. نازوفارنکس محوطه‌ای در پشت بینی و در انتهای شیپور استاش بوده که در سنین پایین محل قرارگیری لوزه سوم است.

در کنار شیپور استاش فضایی قرار دارد که به آن روزن مولر گفته می‌شود و همین ناحیه محل سرطان نازوفارنکس است.

گرفتگی بینی، احساس خون در بینی و حلق و گرفتگی یک‌طرفه گوش از جمله مهمترین علایم این سرطان هستند. این سرطان(Cancer) تقریبا نادر است و در آمریکا از هر 100 هزار نفر در یک نفر دیده می‌شود؛ ولی در شمال آفریقا و آسیا شیوع بیشتری دارد. تشخیص زودهنگام این بیماری در موفقیت درمان نقش مهمی دارد. سرطان نازوفارنکس با ویروس اپشتین بار (ویروسی از خانواده تبخال) مرتبط است.

مطالعات محققان دانشگاه چینی هنگ‌کنک نشان می‌دهد ژنوم ویروس اپشتین باردر بیش از 99 درصد از سلول‌های تومور سرطان نازوفارنکس وجود دارد. محققان بر مبنای همین موضوع آزمایش خونی توسعه داده‌اند که با بررسی DNA‌ سرطان را در مراحل اولیه تشخیص می‌دهد. دقت این آزمایش حدود 97 درصد است. مطالعات نشان می‌دهد با بررسی DNA می‌توان بیشتر سرطان ها را در مراحل اولیه تشخیص داد.
برچسب ها: نازوفارنکس ، سرطان ، ویروس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: