کد خبر: ۱۶۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 01
سفر به اقصی نقاط جهان روز به روز آسان‌تر از قبل می‌شود. یکی از دلایل این اتفاق وجود مهندسان زبده‌ای است که با سازه‌های عجیب‌ خود این امر را برای ما ممکن کردند.
شفاآنلاین>اجتماعی>در این گزارش تصویری شاهد عکس‌هایی از ترسناک‌ترین پل‌های جهان خواهید بود.

به گزارش شفاآنلاین،سفر به اقصی نقاط جهان روز به روز آسان‌تر از قبل می‌شود. یکی از دلایل این اتفاق وجود مهندسان زبده‌ای است که با سازه‌های عجیب‌ خود این امر را برای ما ممکن کردند. بعضی از آن‌ها هنر و دانش خود را در ارتفاعات بلند و با ساختن پل‌های حیرت‌انگیز و البته به شدت ترسناک محک می‌زنند. اگر ترس از ارتفاع ندارید، در ادامه با ما همراهr باشید.

پل تنگه رویال؛ کلورادو

با قدمتی نزدیک به ۱۰۰ سال، «پل رویال» هنوز استوار ایستاده است. تا اوایل قرن حاضر این سازه، بلندترین پل معلق جهان بود. ارتفاع این غول کابلی چیزی حدود ۲۹۰ متر بالای رودخانه «آرکانزاس» است. این پل یکی از مقاصد هیجان‌انگیز پرش با طناب و چتر برای گردشگران و اهالی کلورادو محسوب می‌شود.

-

-

پل وایتیم؛ سیبری

«پل وایتیم»‌ بر روی یکی از خروشان‌ترین رودهای روسیه یعنی رود «لنا» ساخته شده است. روی این رود را در اکثر ماه‌های سال، لایه‌ای نازک از یخ پوشانده است و پل وایتیم در شرایطی روی آن قرار دارد که عرض آن، به سختی یک ماشین را از روی خود عبور می‌دهد. اگر روزی توانستید به سلامت از روی این پل رد شوید، حتماً این موفقیت را در دفترچه خاطرات خود ثبت کنید.

-

پل بامبو؛ کامبوج

«پل بامبو» واقع در شهر «کامپونگ‌چام»، یکی از راه‌های اصلی ارتباطی بین جزایر نزدیک به این شهر در فصل‌های گرم سال است. نکته عجیب این سازه چوبی آن است که هرساله این پل از ابتدا ساخته می‌شود و البته باید تحمل وزن هزاران نفر همزمان با هم را داشته باشد. این پل از تعداد زیادی چوب درخت بامبو ساخته می‌شود که زیر هر کدام از آن‌ها صفحه‌ای تشکیل شده از قوطی‌های فلزی قرار دارد. این قوطی‌ها برای حفظ تعادل و فشار وارده بر اثر عبور ماشین‌ها در آن جا کار گذاشته‌ شده‌اند. شاید به نظر این کار بسیار ابتدایی به نظر برسد اما بر خلاف ظاهر، ایده‌ای مبتکرانه به شمار می‌رود.

-

پل کاپیتان ویلیام مور؛ آلاسکا

این پل که به خاطر یک خلبان آمریکایی به همین اسم نام‌گذاری شد، یک پل کابلی در ارتفاع ۳۵ متری تنگه «مور» است. خب چه چیزی آن را ترسناک می‌کند؟ جواب قرار گرفتن این پل بر روی یک خط گسل فعال است. به همین دلیل مهندسان این سازه را به طور جالبی ساخته‌اند. تنها نیمی از این پل بر روی هوا معلق است تا در صورت وقوع زلزله، تمام بدنه پل به دو نیم تقسیم نشود. البته با همه این توضیحات، چیزی از وحشتناک بودن این کاپیتان فلزی کم نمی‌شود.

-

پل رودخانه سیدو؛ چین

در حال حاضر، پل رودخانه «سیدو» مرتفع‌ترین پل ساخت بشر است. این سازه در ارتفاع ۴۸۷ متری از یک در‌ه‌ی متصل به دو کوه ساخته شده است. فاصله بین دو کوه به قدری زیاد بود که مهندسان برای اتصال اولین کابل‌های این پل، مجبور به استفاده از پرتاب‌گر موشکی شدند. اگر ترس ارتفاع دارید، حتی نزدیک به این مکان نشوید.

-

-

پل طنابی حسینی؛ پاکستان

اگر بخواهید از روی این پل (که به سختی بتوان اسم پل را روی آن گذاشت) رد شوید، باید از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشید. با کمترین امکانات ممکن، مسیری بر روی رود طغیان‌گر «هونزا» درست شده است که هر لحظه امکان خراب شدن آن وجود دارد.

-

-

پل مکیناک؛ میشیگان

«مکیناک» که بین اهالی میشیگان به «مک بزرگ» و «مک قدرتمند» معروف است، آن‌قدر دلهره‌آور است که بعضی از مسافران حاضر به عبور از روی آن نیستند. به همین دلیل افرادی در هر دو سوی پل هستند که شغل‌شان این است که ماشین گردشگران را تا سمت دیگر پل ببرند. علت این بدنامی، جابجایی عمودی پل در شرایط بد جوی و طوفانی تا ۱۲ متر است.

-

پل ۱۰ کیلومتری؛ فلوریدا

همانطور که از اسمش پیداست، این سازه ۱۰ کیلومتر طول دارد. ممکن است برای بقیه افراد دنیا این پل ترسناک به حساب بیاید اما برای اهالی فلوریدا این غول بتنی مایه افتخار است. تصاویری که معمولاً از آن دیده می‌شود، مربوط به پل نسبتاً تازه تأسیسی است که در سال ۱۹۷۸ ساخته و در سال ۱۹۸۲ به بهره‌برداری رسید. اما پل اول که برادر بزرگتر محسوب می‌شود، عمری بیش از صد سال دارد و هنوز هم با قدرت سر جای خود ایستاده است. از پل قدیمی معمولاً رفت و آمدی نمی‌شود و فقط به عنوان یک جاذبه گردشگری از آن استفاده می‌شود.

-

-

پل فولادی میلاو؛‌ فرانسه

«پل میلاو» به طول بیش از ۲ کیلومتر بر روی رودخانه «تارن» را می‌توان همزمان زیباترین و ترسناک‌ترین پل فرانسه نامید. ستون‌های سر به فلک کشیده، کابل‌های فلزی صیقل خورده، رنگ سفید براق و از همه مهم‌تر محاصره شدن آن توسط ابرها، همه و همه دست به دست هم دادند تا بتوان آن را یکی از زیباترین پل‌های ساخت بشر دانست.
با ساخته شدنش در سال ۲۰۰۴، این پل چند رکورد مختلف را به نام خود ثبت کرد: بلندترین دکل ساخته شده بر روی یک پل معلق، طولانی‌ترین پل اروپا و مرتفع‌ترین سازه کل فرانسه که رکورد قبلی در اختیار برج ایفل بود.

-

-

پل پونچارترین؛ لوییزیانا

«پونچارترین» طولانی‌ترین پل ساخته شده بر روی آب در جهان به طول ۳۸ کیلومتر و مستقر در لوییزیانا است. این پل روی ۹۵۰۰ ستون بتنی بنا شده است ولی این تعداد ستون برای از بین بردن دلهره یک سفر ۴۰ کیلومتری بر روی آب به هیچ عنوان کافی نیست.

پل کنفدراسیون؛ کانادا

پل ۱۳ کیلومتری «کنفدراسیون» تنها راه ارتباط زمینی، بین جزیره « شاهزاده ادوارد» و شهر «بروزویک» است. جالب‌تر از خود سازه، ایده‌ی به کار رفته در آن است. این پل روی دریاچه‌ای قرار دارد که معمولاً در اکثر سال یخ بسته و می‌تواند باعث از بین رفتن پایه‌های این پل شود. مهندسان پایه‌های اصلی را به شکل مخروطی درست کردند که یخ تشکیل شده روی آن، با سنگینی وزن خودش می‌شکند و فرو می‌ریزد.

-

-

پل ایشیما اوهاشی؛ ژاپن

می‌توان اسم پل «ایشیما اوهاشی» را به ترن هوایی نیز تغییر داد. این پل ترسناک و البته با معماری خاص، که شهرهای «ماتسو» و «ساکایویناتو» را به هم متصل می‌کند، در طول یک و نیم کیلومتری خود سه موج با شیب‌های بسیار تند دارد. این انحراف‌ها برای رد شدن قایق‌های ماهی‌گیری از زیر آن به وجود آمدند.

-

پل کوئپوس؛ کاستاریکا

«پل کوئپوس» واقع در سواحل مرکزی اقیانوس آرام، پلی یک طرفه است که به طرز معجزه‌آسایی هنوز فرو نریخته است. جدا از خود آن، مهمان‌های ناخوانده زیر پل هم به هر چه ترسناک‌تر شدن این مکان کمک می‌کنند. عکس‌های زیر گویای این ادعا هستند.

-

-

پل مردان شجاع؛ چین

عبور از روی پلی در ارتفاع ۱۸۰ متری زمین به قدر کافی دلهره آور است؛ حال به این ارتفاع، کف شیشه‌ای شفاف هم اضافه کنید. راه رفتن روی این پل مانند قدم زدن بر روی هوا است. البته این را هم باید اضافه کرد که این سازه کاملاً معلق بوده و با وزیدن باد، تکان‌های شدیدی هم می‌خورد.

-

-

-

-

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: