کد خبر: ۱۶۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 31
توسعه دانش و فناوری در حوزه بیولوژی سلولی و مولکولی برای رسیدن به فناوریهای نوین درمانی نقش مهمی را در بهبود بیماریها و آزمایشهای تولیدات این حوزه دارد
شفا آنلاین>سلامت>یکی از شرکتهای فناور داخلی در حوزه‌هایی چون سلول‌درمانی، مهندسی بافت و ژن‌درمانی، با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و تعاملهای بین رشته‌ای، بخشهایی از این ساخت شامل تولید فرآورده‌های سلولی و بافتی را عرضه کرده است.

به گزارش شفا آنلاین،توسعه دانش و فناوری در حوزه بیولوژی سلولی و مولکولی برای رسیدن به فناوریهای نوین درمانی نقش مهمی را در بهبود بیماریها و آزمایشهای تولیدات این حوزه دارد.

بر همین اساس یکی از شرکتهای فناور داخلی در حوزه‌هایی چون سلول‌درمانی، مهندسی بافت و ژن درمانی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و تعاملهای بین رشته‌ای زیرساخت رسیدن بخشهایی از این زیرساخت شامل تولید فرآورده‌های سلولی و بافتی را عرضه کرده است.

ناصر احمدبیگی؛ مدیر عامل این شرکت با اشاره به فعالیتش در حوزه سلولی و بافتی علاوه بر ارائه خدمات درمانی گفت: فرآورده‌های سلولی و بافتی از تولیداتی هستند که می‌توان به انواع سلولهای بنیادی، بیوایمپلنتهای استخوانی و پوشش زخم مشتق از پرده آمنیون و همچنین اسکافولدهای نانو ساختار الکتروریسی اشاره کرد.

تجهیزات و نرم‌افزارهای تخصصی پزشکی برای بیوراکتورها و انکوباتورهای کشت سلول، دستگاه‌های ایمیجینگ مولکولی، نرم‌افزار آنالیز تصویر مثل نرم‌افزار نرم‌ماز و نرم‌افزار کاریوتایپینگ از دیگر تجهیزاتی هستند که به گفته وی به بازار عرضه شده‌اند.

اما آموزش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به عنوان نخستین فعالیتهایی است که در این شرکت انجام شده است و به گفته احمدبیگی قالب بسته آموزشی مشتمل بر چندین عنوان کارگاه تئوری ـ عملی ارائه شده و طی شش سال گذشته بیش از هزار نفر داوطلب را در حوزه سلولهای بنیادی و بیولوژی ملکولی آموزش داده است.

این فعال فناور رشد پژوهش در زمینه علوم پایه سلولی و روشهای جدید درمانی مبتنی بر سلول درمانی(Cell Therapy) در کشور را از عواملی دانست که مراکز دانشگاهی عموماً مایل به توسعه زیرساختهای خود در این حوزه‌ها هستند.

وی این نیاز را زمینه‌ای برای ارائه خدمات مشاوره به این مراکز عنوان کرد و گفت:  کمک می‌کنیم تا دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی در حداقل زمان و با صرف کمترین هزینه آزمایشگاه‌هایی مطابق با استانداردهای علمی داشته باشند.

احمدبیگی با بیان اینکه شرکت ما 15 نفر نیروی متخصص به‌کار گرفته است، افزود: با جذب افراد نخبه و ایجاد انگیزه و زیرساختهای مناسب هم هدف اصلی تأمین می‌شود و هم بستری برای کارآفرینی در این حوزه است.

این فعال فناور توفیق در عرصه سلولهای بنیادی(Stem Cells) را مستلزم تولید تجهیزات آزمایشگاهی تحقیقاتی مورد نیاز دانست و گفت: در کنار تجهیزات، آموزش و توانمندسازی افراد، کسب دانش فنی درباره  ایجاد فضاهای استاندارد فرآوری سلول از لازمه‌های توسعه سلولهای بنیادی کشور است.
 
وی به تدوین قوانین مورد نیاز و انجام مطالعات پیش بالینی و بالینی به عنوان یکی دیگر از لازمه‌های رشد شرکتهای فناور فعال داخلی اشاره کرد و افزود: گرفتن مجوزهای لازم به عنوان حلقه‌های زنجیر این زیرساخت مورد نیاز است و نقش‌آفرینی تولیدات فناورانه داخلی برای درمان بیماریها به این امر بستگی دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: