کد خبر: ۱۶۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
پیشرفت‌های بدست آمده برای مقابله با شیوع خطرزای بیماری ایدز در صورت تصویب کاهش بودجه اختصاص یافته آمریکا جهت انجام پروژه‌های سلامت جهانی تضعیف می‌شود

شفا آنلاین>سلامت>در صورت کاهش بودجه پیشنهاد شده توسط رئیس جمهور آمریکا ۸۳۰ هزار نفر از داروهای ایدز محروم می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین، پیشرفت‌های بدست آمده برای مقابله با شیوع خطرزای بیماری ایدز در صورت تصویب کاهش بودجه اختصاص یافته آمریکا جهت انجام پروژه‌های سلامت جهانی تضعیف می‌شود.

کارشناسان و فعالان مبارزه با شیوع ایدز(AIDS) همزمان با برگزاری کنفرانس HIV هشدار دادند: در صورتیکه طرح کاهش بودجه اختصاص یافته برای انجام پروژه‌های سلامت جهانی تصویب شود حدود ۸۳۰ هزار نفر که اغلب از مردم آفریقا هستند از داروهای ایدز محروم می‌شوند.

لیندا – گایل بکر، رئیس انجمن بین‌المللی ایدز که از امروز (یکشنبه) میزبان ۶۰۰۰ کارشناس در پاریس برای بررسی پیشرفت‌های بدست آمده جهت مقابله با ویروس HIV است گفت: با کاهش این بودجه شاهد آن خواهیم بود که جان افراد بی‌دلیل از بین می‌رود.

همچنین تصویب کاهش بودجه پیشنهادی دونالد ترامپ باعث می‌شود نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر دیگر به ویروس HIV مبتلا شوند.

آمریکا از سال‌ها قبل بزرگترین مشارکت کننده در فرآیند مبارزه جهانی با ویروس HIV بوده است که حدود دو سوم بودجه دولت‌ها را شامل می‌شود.

از زمان شیوع ویروس HIV در دهه ۱۹۸۰ میلادی ۷۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به این ویروس آلوده شده‌اند و حدود ۳۵ میلیون نفر بر اثر آن فوت کرده‌اند.

برچسب ها: ایدز ، ویروس ، HIV
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: