کد خبر: ۱۵۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۶ - 2017July 18
به گفته سخنگوی نخست وزیر انگلیس، ترزا می و جرمی هانت، وزیر بهداشت به هیئت دولت گفته‌اند که باید روشن شود چرا در دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی حدود ۲۴۰۰ نفر پس از تزریق خون آلوده به بیماری‌هایی مثل هپاتیت C و ایدز مبتلا شدند و جان خود را از دست دادند.
       

شفا آنلاین:ترزا می، نخست وزیر انگلیس دستور تحقیق و تفحص کامل درباره «رسوایی خون‌های آلوده»<Infected blood scandal »> را صادر کرده است.


به گزارش شفا آنلاین:به گفته سخنگوی نخست وزیر انگلیس، ترزا می و جرمی هانت، وزیر بهداشت به هیئت دولت گفته‌اند که باید روشن شود چرا در دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی حدود ۲۴۰۰ نفر پس از تزریق خون آلوده به بیماری‌هایی مثل هپاتیت C و ایدز مبتلا شدند و جان خود را از دست دادند. قرار است پیش از تصمیم‌گیری درباره جهت‌گیری اصلی و تعیین اهداف و چارچوب این تحقیق و تفحص با کسانی که قربانی خون‌های آلوده شده‌اند صحبت شود و بر اساس این یافته‌ها بهترین راه برای این بررسی تدوین شود.
جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر هم ماجرای خون‌های آلوده را محصول نقص شدید سیستم دانست و خواستار آن شد که این تحقیق و تفحص محاکمه مقصران احتمالی را مد نظر داشته باشد. این تحقیق محدود به انگلیس و به موارد پیش از سپتامبر ۱۹۹۱ خواهد بود. در دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی بیشتر خون مورد نیاز سیستم درمانی انگلیس از آمریکا وارد می‌شد که در آنجا در ازای اهدای خون پول می‌پرداختند. این باعث شد بسیاری از کسانی که خونشان مناسب انتقال به دیگران نبود خون بدهند. علاوه بر این در آن زمان هنوز شیوه‌های شناسایی و تشخیص آلودگی خون به ویروس به اندازه امروز پیشرفته نبود.
گزارش پارلمان انگلیس نشان می‌دهد که فرآورده‌های خونی آلوده به حدود ۷۵۰۰ نفر تزریق شده بود که بسیاری از آنها به بیماری‌های خونی از جمله هموفیلی مبتلا بودند. در باره سلامت این خون‌ها در همان زمان هم نگرانی‌هایی مطرح شده بود، اما پزشکان می‌گویند در آن زمان آنها باید تصمیم می‌گرفتند آیا خونی را که ممکن است آلوده باشد به فردی که بدون ترزیق خون زنده نخواهد ماند تزریق کنند یا نه؟
دولت انگلیس پیش از این پرداخت غرامت به قربانیان خون آلوده را متعهد شده است. هزاران بیمار نظام درمانی ملی انگلیس در طول این سال‌ها خون آلوده به ویروس اچ ای وی و هپاتیت C وارداتی دریافت کردند. این دوره بدترین فاجعه درمانی تاریخ نظام درمانی ملی انگلیس نام گرفته است. بسیاری از کسانی که در این حلقه آلوده گرفتار شدند می‌گویند از مخاطرات دریافت این محصولات خونی مطلع نشده بودند. سخنگوی دولت اسکاتلند نیز گفته است: از اینکه این تحقیقات تازه قرار است تا اسکاتلند هم کشیده شود متعجبیم چرا که دولت انگلیس پیش‌تر ما را درجریان این تحقیقات قرار نداده است. پیتر بوتمولی، یکی از روسای گروه پارلمانی تحقیقا درباره هموفیلی گفته است: موفقیت این تحقیقات به میزان قدرت محققان در دسترسی به اطلاعات حساس دارد. به گفته او این عده باید قدرت به دست آوردن اسناد از شرکت‌های داروسازی و دولت را داشته باشند. دولت انگلیس به دلیل تعلل در تحقیق بر سر این موضوع به شدت مورد انتقاد بوده است. اندی برنهام، شهردار منچستر و وزیر بهداشت سابق بارها خواستار انجام تحقیقات در این زمینه شده بود. او گفته بود که پنهانکاری مجرمانه در حد وسیع و سازمان‌یافته در جریان است. سپید
BBC

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: