کد خبر: ۱۵۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۶ - 2017July 16
پزشکان زمانی که مادر Jack Foley هفته بیستم بارداری خود را پشت سر می گذاشت با انجام سونوگرافی دریافتند که این جنین مبتلا به نوعی بیماری است و قلب او نصفه و نیمه دیگر قلب او ساخته نشده است
شفا آنلاین>سلامت>پسری 6ساله که از دوران جنینی با قلبی نیمه زنده است امید خود به زندگی را از دست نداده و حتی عضو یک تیم ورزشی نیز شده است.

به گزارش شفا آنلاین،پزشکان زمانی که مادر Jack Foley هفته بیستم بارداری خود را پشت سر می گذاشت با انجام سونوگرافی(sonography) دریافتند که این جنین مبتلا به نوعی بیماری است و قلب او نصفه و نیمه دیگر قلب او ساخته نشده است.

پزشکان در همان زمان به مادر او ختم بارداری(Pregnancy) را توصیه کردند اما مادر تصمیمی به ادامه بارداری گرفت و نوزاد با معجزه و با همان قلب نیمه به دنیا آمد.

جک از زمان تولد تاکنون سه بار جراحی قلب باز را پشت سر گذاشته و کودکی شاد و سرحال بوده و حتی جدیدا به تیم های ورزشی پیوسته است.

این کودک مبتلا به بیماری سندروم سمت چپ قلب هیپوپلاستی یا HLHS که سبب می شود نیمی از قلب در دوران جنینی شکل نگیرد؛ براساس آمارها این بیماری بر یک نفر از هر هزار نفر اثر می گذارد.

جک دارای بطن و دهلیز سمت چپ قلب خود نیست و تنها از یک بطن و دهلیز بدن او استفاده می کند و به پمپاژ خون می پردازد.

پزشکان امیدوار هستند با انجام مراقبت های درمانی این کودک بتواند طول عمر طبیعی خود را داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: