کد خبر: ۱۵۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۶ - 2017July 13
دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور 70 شرکت دانش بنیان و ارائه 350 محصول در حوزه سلول های بنیادی از 22 در سالن اجلاس سران آغاز شده و تا 24 تیر ادامه دارد
شفا آنلاین>سلامت>هم زمان با برگزاری دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری ‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، نخستین شبکه اجتماعی این حوزه در قالب اپلیکیشن امروز (پنجشنبه) رونمایی شد.

به گزارش شفا آنلاین، این اپلیکیشن که با هدف شبکه سازی فعالیت های محققان حوزه سلول های بنیادی ساخته شده، محصول همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف است.

حمیدرضا ربیعی رئیس این پژوهشکده در مراسم رونمایی از اولین شبکه اجتماعی تخصصی فعالان سلول های بنیادی(Stem Cells) و پزشکی بازساخی کشور با اشاره به تلاش چندساله برای راه اندازی این شبکه، گفت: جامعه پزشکی در دو مورد به علوم فناوری اطلاعات نیاز دارد؛ یکی ذخیره، پردازش و تحلیل داده ها و دوم سرویس های ارتباطی که در علوم جدید پزشکی افراد را به هم وصل کنند.

وی در این کنگره سه روزه در سالن اجلاس سران، ادامه داد: این شبکه مختص دانشمندان این زمینه طراحی شده و برای عموم قابل استفاده نیست؛ زیرا اطلاعاتی که در آن مبادله می شود اطلاعات علمی و حساس است.

ربیعی تاکید کرد: دانشمندان حوزه سلول های بنیادی و علوم بازشناختی می توانند علاوه بر معرفی فعالیت های شان در این شبکه با هم ارتباط داشته باشند.

ربیعی در توضیح شبکه یادشده افزود: این شبکه عمومی به صورت یک اپلیکیشن موبایلی عرضه شده و افراد می توانند در دو پلتفرم آی او اس/ ios و اندروید/indroid آن را بارگذاری و استفاده کنند.

شبکه برای پلتفرم ای او اس در اپ استور و برای اندروید روی سایت ستاد سلول های بنیادی در دسترس است و به زودی از کافه بازار و گوگل پلی نیز عرضه خواهد شد.

استاد دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف در ادامه از حاضران در این کنگره که فعالان سلول های بنیادی بودند خواست این اپلیکیشن را نصب و از آن استفاده کرد و بازخوردها را به طراحان ارائه دهند تا تغییرات لازم روی آن اعمال شود.

در این اپلیکیشن(application) کاربر به محض ورود به صورت حقیقی و حقوقی می تواند پروفایلی داشته باشد و با وارد کردن مشخصات خود به ارتباط با دیگر اعضای ثبت ‌نام ‌شده در سامانه بپردازد.
همچنین امکان گپ زدن، ایجاد گروه تخصصی و بارگذاری پست های صوتی و تصویری، همچنین مقاله‌های مختلف علمی و ایجاد نظرسنجی از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار است که می توان به آن اشاره کرد.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور 70 شرکت دانش بنیان و ارائه 350 محصول در حوزه سلول های بنیادی از 22 در سالن اجلاس سران آغاز شده و تا 24 تیر ادامه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: