کد خبر: ۱۵۷۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۶ - 2017July 04
بیمارستان فوق تخصصی تامین اجتماعی میلاد در دولت یازدهم با هدف ارتقای خدمت رسانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان فعالیت های مختلفی را اجرایی کرد
شفا آنلاین>سلامت>بیمارستان میلاد در دولت تدبیر و امید خدمات گسترده تری به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ارائه داد که از جمله آن می توان به راه اندازی بخش پیوند کلیه و افزایش خدمات فوق تخصصی در این بیمارستان اشاره کرد.

به گزارش شفا آنلاین، بیمارستان فوق تخصصی تامین اجتماعی میلاد در دولت یازدهم با هدف ارتقای خدمت رسانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان فعالیت های مختلفی را اجرایی کرد.

براساس این گزارش، سند استراتژیک بیمارستان میلاد در فاصله زمانی ١٣٩٦ تا سال ١٤٠٠ تدوین شد، بخش پیوند کلیه و اولین مرکز پیوند کلیه(Kidney transplant) کاداور در ایران در بیمارستان تامین اجتماعی میلاد در دولت تدبیر و امید نیز راه اندازی شد.

به منظور استفاده علمی دارو، کاهش هزینه های داروئی، استفاده بهینه از بودجه و امکانات و صرفه جویی ارزی قابل توجه، مصرف داروهای گران قیمت در بیمارستان میلاد ساماندهی شد.

همچنین در دولت یازدهم خدمات فوق تخصصی بیمارستان میلاد گسترش یافت که در این راستا می توان به انجام اعمال جراحی فوق تخصصی ویتره و شبکیه در گروه چشم، استقرار فلوشیپ های بیهوشی در ICU های بیمارستان به صورت شبانه روزی، راه اندازی شورای فوق تخصصی و پذیرنده بیماران ارجاعی از سراسر کشور در گروه جراحی مغز و اعصاب و انجام اعمال فوق تخصصی آئورت و فمورال از طریق آنژیوگرافی(angiography) و تحت گاید و مانیتورینگ اشاره کرد.

راه اندازی کلینیک آریتمی قلبی، دستگاه آنزیوگرافی و توپوگرافی چشم، بخش EPS، دستگاه فول اتومیشن، هموگلوبین الکتروفورز و پروتئین الکتروفورز همراه با چاپ نمودارهای کنترل کیفی هر تست و دستگاه گاما کمرا جدید پزشکی هسته ای از دیگر فعالیت های بیمارستان میلاد در بخش تجهیز در دولت تدبیر و امید بوده است.

در همین مدت واحد MRI-B به صورت شبانه روزی با نوبت دهی بیماران در شیفت (نوبت ) شب علاوه بر شیفت روز و افزایش ظرفیت پذیرش مراجعین بیمارستان میلاد راه اندازی شد.
خرید دستگاه سنگ شکن برون اندامی جدید و راه اندازی ١٤ تخت ICU از دیگر اقدامات بیمارستان میلاد در دولت یازدهم بوده است.

اورژانس بیمارستان میلاد در دولت یازدهم ارتقا یافت و بر همین اساس تریاژ (اولویت بندی ویزیت بیمار اورژانسی) و کلینیک پزشکان عمومی در اورژانس راه اندازی شده است.

راه اندازی سیستم نوبت دهی تلفن خودکار با بیش از ٦٠ خط و طراحی و توسعه سیستم اطلاعات بیمارستان به صورت داخلی در بستر وب از عملکردهای حوزه فناوری اطلاعات بیمارستان میلاد بوده است.

حضور در طرح های پژوهشی و تحقیقاتی و مدیریت بحران از دیگر فعالیت های بیمارستان میلاد در دولت یازدهم است.

بیمارستان میلاد در زمینه های اعتبار بخشی و بیمارستان دوستدار مادر و کودک، هموویژلانس، سلامت فنی سیستم موتورخانه و زیست محیطی از مراجع ذیصلاح تقدیر شده است.

سازمان تامین اجتماعی اکنون بیش از 42 میلیون تن از اقشار گوناگون مردم شامل بیمه شدگان و بازنشستگان و اعضای خانواده آنان را تحت پوشش قرار داده است.

خدمات سازمان تامین اجتماعی هم اکنون به بیش از 14 میلیون بیمه شده اصلی و افراد خانواده شان، سه میلیون مستمری بگیر و اعضای خانواده که درمجموع به بیش از پنج میلیون تن می رسند و تمام ابعاد زندگی و معیشت آنان متاثر از فعالیت های سازمان است، همچنین کارفرمایان و مدیران بیش از یک میلیون و 500 هزار کارگاه و واحد تولیدی کشور نیز با سازمان در ارتباط هستند.

مطابق اصل 29 قانون اساسی، برخورداری از تامین اجتماعی حق همگانی است وسازمان تامین اجتماعی نیز در راستای اجرای این اصل از قانون اساسی خدمات گسترده ای را شامل 18 مزیت برای شرایط مختلف از قبیل بیماری، سالمندی، بارداری، بیکاری و از کار افتادگی به بیش از نیمی از جمعیت کشور ارائه می دهد.

سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است، 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند و علاوه بر این تقریبا تمامی بیمارستان ها و درمانگاه های کشور اعم از مراکز دولتی و خیریه و خصوصی و همچنین آزمایشگاه ها، داروخانه ها و مطب پزشکان با سازمان تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند و بخش اعظم هزینه درمانی بیمه شدگان و بازنشستگان مراجعه کننده به این مراکز نیز توسط این سازمان پرداخت می شود.

بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای گسترده این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود، همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به سازمان شعب اقماری و کارگزاری های سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب مشغول به فعالیت هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: