کد خبر: ۱۵۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۶ - 2017June 30
نزدیک شدن افراد سالمند به انتهای زندگی‌شان، برای بسیاری از آنها داروهایی تجویز می‌شود که فایده‌ی آنها جای سوال دارد.
شفا آنلاین: مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد که با نزدیک شدن افراد سالمند <Elderly people>به انتهای زندگی‌شان، برای بسیاری از آنها داروهایی تجویز می‌شود که فایده‌ی آنها جای سوال دارد.

به گزارش شفا آنلاین:  مؤلف مطالعه، لوکاس مورین، از مرکز تحقیقات سالخوردگی در مؤسسه‌ی کارولینسکای استکهلم، گفت: «افرادی که به بیماری تحدیدکننده‌ی حیات دچارند، اغلب داروهایی دریافت می‌کنند که بعید است فایده‌ی آنها در طول عمر باقی‌مانده‌شان پدیدار شود.»


این مطالعه شامل بیش از نیم میلیون فرد ۶۵ سال به بالا در سوئد بود. تمام این افراد بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ مردند.


یافته‌ها نشان داد که نسبت بیمارانی که حداقل ۱۰ کلاس دارویی متفاوت دریافت می‌کردند از ۳۰ درصد به ۴۷ درصد در سال قبل از مرگ افزایش پیدا کرد.


بیشترین افزایش تعداد دارو مربوط به کسانی بود که بر اثر سرطان مرده بودند. آنهایی که در مؤسسات زندگی می‌کردند، از کسانی که در جامعه زندگی می‌کردند، داروهای بیشتری می‌گرفتند. اما افزایش تعداد داروها در افرادی که در مؤسسه زندگی می‌کردند روند کندتری داشت.


به بسیاری از بیماران در انتهای عمرشان داروهای زیادی برای کنترل علائم داده می‌شد. اما بنا بر این گزارش در برخی بیماران، داروهای طولانی‌مدت جهت پیشگیری یا داروهای بیماری خاص تا آخر عمر ادامه یافت.MedLinePlus،

برچسب ها: افراد سالمند ، مرگ ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: