کد خبر: ۱۵۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 14
کارگروه ویژه‌ای در دفتر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برای حمایت از تولید تجهیزات پزشکی شناختی تشکیل می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>کارگروه ویژه‌ای در دفتر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برای حمایت از تولید تجهیزات پزشکی شناختی تشکیل می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، در نشست مشترک کمال خرازی؛ دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی و محمود بیگلر، مدیر‌کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در دفتر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برای حمایت از تولیدات تجهیزات پزشکی شناختی در کشور موافقت شد.

در این نشست که معاونان و مدیران ستاد توسعه علوم شناختی حضور داشتند، بیگلر با اشاره به تأثیرگذار بودن حوزه علوم و فناوریهای شناختی، فرآیند صدور مجوز برای واردات تجهیزات پزشکی و نیز نحوه دریافت مجوز استفاده از تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) تولید داخل را تشریح کرد.

خرازی نیز خواستار کمک وزارت بهداشت برای توسعه تجهیزات پزشکی بومی مرتبط با علوم و فناوریهای شناختی شد.

همچنین محمد تقی جغتایی؛ مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در آموزش بر اهمیت استفاده از فناوریهای شناختی در درمان بیماریها از جمله فناوری تحریکات عمقی و سطحی مغز، انواع EEGها و ابزارهای تشخیصی مانند تصویربرداری عصبی تأکید کرد.

مجید نیلی؛ مدیر گروه پژوهش، فناوری(Technology) و زیرساخت این ستاد نیز در این نشست، تجهیزات پزشکی شناختی که با حمایت ستاد طراحی و مراحل اولیه تولید خود را طی می‌کند، تشریح و درباره نحوه حمایت ستاد از تولید فناوریهای توانبخشی و پژوهشهای علوم شناختی در کشور توضیح داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: