کد خبر: ۱۵۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 14
زنانی که فرزندشان را با شیر خود تغذیه می‌کنند نسبت به زنانی که هرگز فرزندشان را شیر نداده‌اند، خطر ابتلا به سرطان رحم در آنها 11 درصد کاهش می‌یابد.
شفا آنلاین:زنانی که حداقل یک فرزند را با شیر خود تغذیه می‌کنند خطر سرطان رحم <uterus cancer>در آنها کاهش می‌یابد. محققان دریافتند زنانی که فرزندانشان را با شیر خود تغذیه می‌کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان رحم هستند. این بررسی بر روی 26 هزار زن استرالیایی انجام شده است.

 به گزارش شفا آنلاین:نتایج بررسی‌ها نشان داد، زنانی که فرزندشان را با شیر خود تغذیه می‌کنند نسبت به زنانی که هرگز فرزندشان را شیر نداده‌اند، خطر ابتلا به سرطان رحم در آنها 11 درصد کاهش می‌یابد. همچنین بین مدت زمان تغذیه با شیر مادر و کاهش احتمال ابتلا به سرطان رحم هم ارتباط وجود دارد. محققان عنوان کردند: زنانی که سه تا 6 ماه به فرزندشان شیر داده‌اند هفت درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان و زنانی که 6 تا 9 ماه شیر داده‌اند، 11 درصد کمتر با این خطر مواجه هستند. علاوه بر این، هر زنی که دو فرزند را به مدت 9 ماه با شیر مادر تغذیه کند با کاهش 22 درصدی خطر ابتلا به سرطان رحم مواجه است. تغذیه مناسب، اجتناب از وزن اضافی و ورزش منظم عوامل کلیدی برای کاهش ابتلا به سرطان رحم هستند. سپید
MNT
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: