کد خبر: ۱۵۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 12
هدف این انجمن که سال 1959 تأسیس‌ شد، ارتقای آموزش و همچنین سرویس دهی به جامعه در زمینهٔ کنترل بیماری‌های پوست است
شفا آنلاین>سلامت> رئیس مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران از واگذاری میزبانی کنگره قاره‌ای دراماتولوژی 2018 به کشورمان خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا فیروز با اشاره به اینکه انجمن بین‌المللی پوست International Society of Dermatology (ISD) قدیمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین انجمن بین‌المللی در زمینهٔ بیماری‌های پوست است، گفت: هدف این انجمن که سال 1959 تأسیس‌ شد، ارتقای آموزش و همچنین سرویس دهی به جامعه در زمینهٔ کنترل بیماری‌های پوست است و یکی از فعالیت‌های این انجمن برای رسیدن به این اهداف، برگزاری کنگره ‌است که در 3 بخش بین‌المللی، قاره‌ای و منطقه‌ای برگزار می‌شوند.

رئیس مرکز آموزش وپژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشریح چگونگی برگزاری این کنگره‌ها گفت: کنگره‌های بین‌المللی هر 4 سال یک‌بار برگزار می‌شود که نخستین کنگره بین‌المللی در سال 1964 و دوازدهمین آن ماه قبل در آرژانتین برگزار شد.

وی با بیان این که مخاطبین این کنگره‌ها متخصصین پوست در سراسر جهان هستند. تصریح کرد: بعضی از کنگره‌ها نیز منطقه‌ای و هرساله در کشورهای مختلف برگزار می‌شوند که مخاطبین آن درماتولوژیست های همان کشور و کشورهای همسایه هستند.

دکتر فیروز ادامه داد: سومین دسته از کنگره‌ها در حد وسط دو کنگره ذکرشده به نام کنگره‌های قاره‌ای و هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود که تاکنون 5 کنگره به ترتیب در کشورهای کلمبیا، روسیه، آفریقای جنوبی، فیلیپین و امارات متحده عربی برگزارشده است. گروه هدف درماتولوژیستها کشور میزبان و کشورهای همان قاره هستند.

وی در خصوص روند انتخاب کشور ایران به‌عنوان میزبان برگزارکننده کنگره قاره ای درماتولوژی در سال 2018 میلادی گفت: سال گذشته در کنگره منطقه‌ای که در ایران برگزار شد، افرادی نیز از هیئت‌ مدیره ISD در این کنگره حضور داشتند و ارائه برنامه های بسیار خوب علمی توسط متخصصین ایرانی موجب شد که ما را برای داوطلبی کنگره قاره‌ای تشویق کنند. در پی این پیشنهاد، پروپوزالی تهیه کردیم و با ذکر شرایط میزبانی ایران و مرکز پوست و جذام و همچنین شرایط درماتولوژی(Dermatology) در ایران، به همراه نامه حمایتی از دفتر روابط بین‌الملل وزارت بهداشت، درخواست برای هیئت‌مدیره ISD ارسال شد.

دکتر فیروز افزود: این پیشنهاد به همراه پیشنهاد سایر کشورهای متقاضی درخواست میزبانی این کنگره در سال 2018 ، در چندین جلسه هیئت‌مدیره ISD مورد بررسی قرار گرفت که نهایتاً در آخرین کنگره بین‌المللی که ماه گذشته در آرژانتین برگزار شد، ضمن انتخاب این‌جانب به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره این انجمن، میزبانی کنگره قاره‌ای 2018 تحت عنوان ISD Continental Congress of Dermatology 2018 (CCD2018) هم به ایران واگذار شد.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: این کنگره طبق برنامه، 5 تا 7 اردیبهشت سال 1397 در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما و با همکاری ISD برگزار خواهد شد.

دکتر فیروز در خصوص سخنرانان شرکت‌کننده در این کنگره گفت: علاوه بر اینکه اعضای هیئت‌مدیره ISD سخنرانانی را معرفی خواهد کرد، این کنگره از طریق مرکز پوست و جذام(Leprosy) دانشگاه علوم پزشکی تهران و ISD در سطح آسیا معرفی خواهد شد.

وی افزود: گروه هدف در این کنگره درماتولوژیست های قاره‌ی آسیا هستند، البته گروه هدف اول درماتولوژیست های کشورهای همسایه همچون عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و شمال ایران و در سطح آسیا کشورهای بنگلادش، هند، چین هستند ضمن اینکه معرفی این کنگره در سطح بین‌المللی، قاره‌ای و منطقه‌ای نیز آغازشده است.

دکتر فیروز با بیان اینکه، پیش‌بینی می‌کنیم علاوه بر 50 تا 70 سخنران مدعو از طریق ISD حداقل حدود 100 شرکت‌کننده نیز از کشورهای مختلف در این کنگره حضور یابند، گفت: این فرصت بسیار خوبی است که مدعوین با آداب و فرهنگ ما و وضعیت درماتولوژی و نیز درماتولوژیست های ایران آشنا شوند البته تبادل علمی در این کنگره موجب می‌شود که ایران نیز فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی مشترک در زمینهٔ ی درماتولوژی با کشورهای شرکت‌کننده را برقرار کند.

وی ادامه داد: ضمناً برای معرفی این کنگره در سطح کشور اولین جلسه کمیته برگزاری کنگره روز دوشنبه 25 اردیبهشت، با حضور نمایندگانی از دفتر روابط بین‌الملل وزارت بهداشت، معاونت تحقیقات و فناوری(Technology) و دفتر روابط عمومی دانشگاه، مدیران گروه‌های پوست سراسر کشور (11 گروه)، روسای مراکز تحقیقاتی پوست از سراسر کشور (8 مرکز) و همچنین نمایندگانی از انجمن متخصصین پوست تشکیل شد.

دکتر فیروز محورهای موردبحث در این کنگره را انواع بیماری‌های پوستی برحسب شیوع در جهان مثل، اگزما، آکنه، سرطان‌های پوست، جراحی‌های پوستی، زیبایی و لیزر عنوان کرد و گفت: در این کنگره، پنلی در خصوص وضعیت درماتولوژی در ایران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: انجمن ISD نیز در پنلی به معرفی فعالیت‌های این انجمن خواهد پرداخت و جایزه ماریا دوران که نام یکی از اعضای درگذشته ISD است به یک خانم به ‌عنوان برنده اهدا خواهد کرد. همچنین ISD از دو نفر از متخصصین جوان خانم در رشته پوست دعوت می‌کند تا در خصوص فعالیت‌های پژوهشی خود سخنرانی کنند.

دکتر فیروز در ادامه تصریح کرد: البته ما در حال مذاکره با ISD هستیم تا پنلی در خصوص وضعیت درماتولوژی در کشورهای شمال ایران برگزار کنیم تا همکارانی که از این کشورها در این کنگره حضور دارند به معرفی وضعیت درماتولوژی در کشورهای خود بپردازند.

وی در پایان سخنان خود گفت: این مرکز تاکنون 4 مورد از کنگره‌های منطقه‌ای را با همکاری ISD برگزار کرده که آخرین آن اردیبهشت‌ماه سال قبل در تهران بود. علاوه بر سخنرانی در این کنگره مقالاتی هم به‌صورت پوستر و هم به‌صورت پوستر الکترونیک در فضایی که بدین منظور تعبیه خواهد شد ارائه می‌شود. سایت کنگره هم‌جهت اطلاع‌رسانی، ثبت‌نام و دریافت خلاصه مقالات به نشانی www.ccd2018.ir راه‌اندازی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: