کد خبر: ۱۵۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 06
یکی از شرکتهای فناور کشورمان توانسته تجهیزات و فرآورده‌های بیولوژیک آزمایشگاهی و تشخیص طبی در داخل کشور را تولید و بخشی از نیاز کشور به تجهیزات سلامت را با تولیدات فناورانه داخلی تأمین کند

شفا آنلاین>سلامت>یک شرکت فناور موفق به تولید لوله‌های خون‌گیری تحت خلأ که برای انجام تستهای انعقادی، مطالعه عملکرد در پلاکتها و سرعت رسوب خون کاربرد دارد، شد.

به گزارش شفا آنلاین، یکی از شرکتهای فناور کشورمان توانسته تجهیزات و فرآورده‌های بیولوژیک آزمایشگاهی و تشخیص طبی در داخل کشور را تولید و بخشی از نیاز کشور به تجهیزات سلامت را با تولیدات فناورانه داخلی تأمین کند.

تجهیزات آزمایشگاهی در عرصه زیست‌فناوری و فرآورده‌های بیولوژیکی، نقشی راهبردی و مهم را در توسعه این صنعت ایجاد می‌کنند.

عبدالمحمود همایون؛ مدیرعامل این شرکت فناور، لوله‌های خون‌گیری تحت خلأ را یکی از محصولاتی دانست که در داخل کشور و با فناوری بومی تولید می‌شود و گفت: لوله خون‌گیری خلأ فرتست حاوی ضد انعقاد برای انجام تستهای انعقادی، مطالعه عملکرد در پلاکتها و سرعت رسوب خون به کار می‌رود؛ این لوله برای انجام آزمایشهای انعقادی نظیر PTT و PT و فیبرونوژن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی مشخص‌کننده‌های شاخص آزمایشگاهی را یکی دیگر از محصولات این شرکت عنوان و ابراز کرد: علاوه بر کیتهای تشخیصی، هیتر همزن مغناطیسی برای مخلوط و گرم کردن مایعات استفاده می‌شود؛ این دستگاه در زمره دستگاه‌های رایج و پر کاربرد در آزمایشگاه‌های شیمی، تحقیقاتی، مهندسی و... قرار دارد.

این فعال فناور به تولید محصولات پزشکی، آزمایشگاهی و دارویی برای تست و آزمایشات خونی اشاره کرد و گفت: در نخستین گام، هدف رفع نیازهای داخلی صنعت پزشکی بوده است بنابراین  فرآورده‌های بیولوژیک آزمایشگاهی و تشخیص طبی را در داخل کشور تولید کردیم.

وی  با بیان اینکه خودکفایی بر بهره‌گیری از دانش و توانمندیهای نیروی انسانی استوار است، افزود: در این راستا، شرکت ما بعنوان  تولیدکننده لوله‌های خون‌گیری یکبار مصرف توانست گام مهمی در تأمین نیاز آزمایشگاه‌های تشخیص طبی داخل کشور برداشته و بیش از 50 درصد نیاز داخلی را تأمین کند.

به گفته همایون، تحقیق و تولید در زمینه فرآورده‌های بیولوژیک آزمایشگاهی براساس اصول GMP در کشور زمینه‌ای فراهم کرده تا با ایجاد و شکل‌گیری آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی، سلولی ملکولی، بیوشیمی، زمینه اشتغال بیش از 50 نفر از نیروی انسانی متخصص کشور و همچنین زمینه ایجاد ارزش افزوده را فراهم کرده است.

این فعال فناور، حمایت از شرکتهای تولید‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی داخلی را یکی از زمینه‌های ایجاد بازار این عرصه عنوان کرد و گفت: از آنجایی که آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، پزشکی و دارویی، در عرصه سلامت هر کشوری نقشی اساسی دارند، لازم است تا با ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد و توسعه سلامت برای این عرصه ایجاد شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: