کد خبر: ۱۵۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 05
دانشمندان در مطالعات خود به درمان جدیدی دست یافته‌اند که معتقدند در نیمی از زنان مبتلا به تومور تخمدان که در آزمایش‌ها شرکت کرده‌اند، باعث کوچک شدن تومور شده است.
شفاآنلاین>سلامت جنسی>محققان به راهکار جدید و هدفمندی برای درمان سرطان تخمدان دست یافته‌اند که نتایج امیدبخشی در درمان زنانی داشته است که در مراحل پایانی این بیماری قرار دارند.

به گزارش شفاآنلاین،دانشمندان در مطالعات خود به درمان جدیدی دست یافته‌اند که معتقدند در نیمی از زنان مبتلا به تومور تخمدان که در آزمایش‌ها شرکت کرده‌اند، باعث کوچک شدن تومور شده است.

 داروی هدفمند ONX-۰۸۰۱ در زنانی که به سایر درمان‌ها پاسخ نداده و امید دیگری به درمانشان نبوده، مؤثر واقع شده.

درمان سرطان تخمدان دشوار است و از آنجا که معمولا در مراحل پیشرفته بیماری شناسایی می‌شود، درمان آن هم به تأخیر افتاده و معمولا به دلیل همین دیرکرد در تشخیص نیز نتیجه درمان مؤثر واقع نمی‌شود.

دانشمندان ابتدا برای اطمینان از بی‌خطر بودن این نوع درمان، آزمایش‌های خود را تنها روی ۱۵ زن مبتلا به سرطان تخمدان انجام دادند اما بعد از تحقیق دریافتند که این درمان به طور قابل توجهی تومورهای سرطان تخمدان را در ۷ زن از این ۱۵ نفر کوچک کرد.

داروی ONX-۰۸۰۱ اولین گروه از داروهایی است که با تقلید از قدرت اسید فولیک در تحت فشار قرار دادن سلول‌های سرطانی عمل می‌کند به طوری که تنها سلول‌های سرطانی را هدف قرار می‌دهد و بافت‌های سالم را دست نخورده باقی می‌گذارد و به این ترتیب، عوارض جانبی درمان‌های معمول سرطان از قبیل شیمی‌درمانی مانند عفونت، اسهال، آسیب‌های عصبی و ریزش مو را کاهش می‌دهد. این دارو زمانی که روی یک سلول سرطانی تمرکز می‌کند، با مسدود کردن عملکرد یک مولکول اصلی که باعث گسترش آسیب وارده به DNA و مرگ سلولی می‌شود، ترکیب شیمیایی آن را مختل می‌کند.

محققان مرکز تحقیقات سرطان انگلیس با توجه به امیدبخش بودن نتایج اولیه این آزمایش‌ها ابراز امیدواری کردند که به زودی بتوانند آزمایش‌های گسترده‌تری را روی تعداد بیشتری شرکت‌کننده انجام دهند تا اثربخشی و بی‌خطر بودن آن را بتوانند به اثبات برسانند.

سرطان تخمدان (ovarian cancer)در هر ۵ فرد مبتلا تنها در یک نفر قابل درمان است و به دلیل تشخیص این بیماری در مراحل پیشرفته، امکان نابودی تومورهای سرطان بسیار دشوار است و همین امر باعث افزایش مرگ و میر مبتلایان می‌شود. علائم این بیماری شامل احساس درد در ناحیه شکم یا پهلو، احساس نفخ یا پری در شکم، گاهی کمردرد، یبوست و خونریزی نامنظم است و در سال ۲۰۱۴، حدود ۷ هزار و ۳۷۸ زن مبتلا به سرطان تخمدان شناسایی شد که بیش از ۴ هزار نفر از آنها جان خود را از دست دادند.سلامت آنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: