کد خبر: ۱۵۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 29
در امریکا 83 درصد مردم با مراجعه سالانه به مراکز توانبخشی شناختی، مشکلات احتمالی خود را کنترل می کنند تا قبل از پیچیده شدن آن به معالجه بپردازند
شفا آنلاین>سلامت>نشست هم اندیشی بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشکده علوم شناختی در راستای تقویت هرچه بیشتر همکاری های دو طرف برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، در این نشست که با حضور دکتر جواد حاج میر اسماعیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی، دکتر علیرضا مرادی رئیس پژوهشکده علوم شناختی و معاونان همراه بود بر تقویت همکاری دو طرف بر اساس تفاهمنامه امضاء شده تاکید شد.

دکتر خرازی در این نشست هدف از تاسیس کلینیک مغز و شناخت را ارایه خدمات توانبخشی(Rehabilitation) شناختی به مردم اعلام کرد و گفت: این کلینیک بعنوان یک الگو راه اندازی شده است تا در آینده نمونه های آن در همه نقاط کشور راه اندازی شود.

وی افزود کلینیک مغز و شناخت با فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات بالینی به بیماران و افراد سالم تلاش می کند، چنین الگویی را تجربه و پروتکل های مختلف مداخلات شناختی را طراحی و به تصویب مراجع ذیربط برساند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری(Technology) های شناختی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات فیزیکی انسانها اختلالات شناختی در پی دارد، بر ضرورت 'چک آپ' شناختی تاکید کرد.

خرازی تاکید کرد:انسانهای سالم نیز ضروری است با مراجعه به متخصص از کیفیت کارکردهای شناختی خود مطمئن شوند.

وی گفت: در امریکا 83 درصد مردم با مراجعه سالانه به مراکز توانبخشی شناختی، مشکلات احتمالی خود را کنترل می کنند تا قبل از پیچیده شدن آن به معالجه بپردازند.

دکتر جواد میر اسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست با اشاره به امکانات مناسبی که در کلینیک مغز و شناخت فراهم شده است، آمادگی این دانشگاه را برای تقویت همکاری های مشترک با کلینیک مغز و شناخت و پژوهشکده علوم شناختی اعلام کرد.

دکتر پیمان حسنی ابهریان مدیر کلینیک مغز و شناخت نیز در ابتدای این نشست گزارشی از خدمات و اقدامات توانبخشی شناختی کلینیک برای گروه های سنی مختلف ارائه کرد.

عضو هیات علمی و مدیر گروه توانبخشی شناختی پژوهشکده علوم شناختی با اشاره به اینکه هیچ فردی در هیچ گروه سنی بی نیاز از سنجش و توانبخشی شناختی نیست، آمادگی این مرکز را برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی(Medical Sciences) ایران در زمینه های آموزشی ، پژوهشی ، بالینی و ارائه خدمات شناختی به بیمارانی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران معرفی می شوند اعلام کرد.

دکتر محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد در امور آموزش ، دکتر مرادی رییس پژوهشکده علوم شناختی، دکتر سلطانی معاون آموزشی، دکتر سید علی موسوی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران به همراه چند تن دیگر از مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایران از جمله حاضران در این نشست بودند.

یادآور می شود:کلینیک فوق تخصصی مغز و شناخت به همت پژوهشکده علوم شناختی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف ارائه خدمات روانسنجی و روانشناختی، توانسنجی و توانبخشی شناختی، مغز و اعصاب و اعصاب و روان آبان ماه سال 1395 راه اندازی شد.

این کلینیک که در خیابان زرتشت شرقی تهران واقع شده است با همکاری و نظارت مستقیم اساتید برجسته این حوزه از دانشگاه های معتبر تهران به ویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشکده علوم شناختی، راهبری و هدایت می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: