کد خبر: ۱۵۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 28
بسیج جامعه پزشکی دراغلب موضوعات علمی، همایش علمی برگزار کرده است و اگر احساس کند رشته پزشکی یا علومی در درمان بیماری موثر است با جذب محققان آن را گسترش خواهد داد
شفا آنلاین>سلامت>مسئول بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت در همایش کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی گفت: به دنبال گسترش کاربرد سلول‌‌های بنیادی در کشور هستیم.

به گزارش شفا آنلاین، صیاد یوسفی افزود: بسیج جامعه پزشکی دراغلب موضوعات علمی، همایش علمی برگزار کرده است و اگر احساس کند رشته پزشکی یا علومی در درمان بیماری موثر است با جذب محققان آن را گسترش خواهد داد.

مسئول مرکز ویژه بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت اظهار کرد:هدف از برگزاری این همایش شناساندن علوم مربوط به سلولهای بنیادی به جامعه پزشکی در درمان است و براین اساس بسیج جامعه پزشکی(Medical community) توانسته است در مباحث علمی فعال عمل کند.

یوسفی با بیان اینکه انسان از بدو تولد با بیماری های مختلف دست و پنجه نرم کرده، تصریح کرد: برای مقابله با بیماری ها، بشر راههای زیادی برای درمان پیموده است و سلولهای بنیادی نیز شاخه ای ازعلوم است که در اول راه قرار دارد و ما به دنبال گسترش این علم هستیم.

وی افزود:از مباحث دیگر در اهمیت سلولهای بنیادی(Stem Cells) تحقق شعار اقتصاد مقاومتی با استفاده از این علم است، ما معتقدیم با گسترش کاربرد سلولهای بنیادی می توان مقوله توریسم سلامت و اشتغالزایی را افزایش داد و همچنین با کاهش واردات دارو هزینه زیادی در کشور صرفه جویی خواهد شد.

این مقام مسئول ضمن ابراز امیدواری از مفید و آگاهی بخش بودن همایش کاربرد سلولهای بنیادی در پزشکی برای پزشکان و مردم، اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی بعد از پایان این همایش، دستاوردهای آنرا در کمیته بررسی خواهد کرد تا در مواقع دیگر مورد استفاده قرار دهد.

همایش کاربرد سلولهای بنیادی در پزشکی امروز یکشنبه دردومین روز برگزاری با اهدای لوح و جوایز به برگزیدگان به کار خود پایان داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: