کد خبر: ۱۵۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 14
بیماری‌های منتقله از پشه همچون "زیکا"، "تب دنگی" و "چیکونگونیا" می‌توانند در دماهای خنک‌تر از آنچه در گذشته تصور می‌شد گسترش پیدا کنند.

شفاآنلاین>حوادث پزشکی>پزشکان و کارشناسان سلامت معتقدند که شیوع بیماری‌های منتقله از پشه دیگر تنها محدود به مناطق استوایی نیست و نقشه شیوع این بیماری‌ها وسیع شده است.

به گزارش شفاآنلاین، بیماری‌های منتقله از پشه همچون "زیکا"، "تب دنگی" و "چیکونگونیا" می‌توانند در دماهای خنک‌تر از آنچه در گذشته تصور می‌شد گسترش پیدا کنند.

به گفته متخصصان، میزان انتقال این بیماری‌ها حتی در دمای حدود ۲۸ درجه سانتیگراد بسیار بالاست و این در حالیست که پیش از این تصور می‌شد ۳۲ درجه سانتیگراد بالاترین میزان دما برای انتقال این بیماری‌هاست.

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اظهار داشتند: این یافته بدان معنی است که احتمال انتقال این قبیل بیماری‌ها در مناطق غیراستوایی و حتی نواحی معتدل از قبیل جنوب آمریکا و شمال مکزیک بیش از آن است که در گذشته تصور می‌شد.

همچنین یافته‌های بدست آمده می‌تواند در شناسایی مناطقی که در معرض بیشترین احتمال خطر شیوع هستند سودمند باشد.

به نقل از هلث دی نیوز، به گفته پزشکان دمای هوا بر تکرار موارد گزیدگی(Sting) پشه، مدت زمان انتقال ویروس به فرد دیگر و نیز چرخه زندگی پشه‌ها تاثیر می‌گذارد.

برچسب ها: تب دنگی ، زیکا ، گزیدگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: