کد خبر: ۱۵۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 10
همایش رویکردهای مهندسی پزشکی در پزشکی ترمیمی و سلول های بنیادی روز چهارشنبه با حضور مسئولانی از ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری و جمعی از متخصصان و اعضای جامعه دانشگاهی گشایش یافت
شفا آنلاین>سلامت>اولین همایش 'رویکردهای مهندسی پزشکی در درمان و تشخیص' با محوریت پزشکی ترمیمی و سلول های بنیادی به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، همایش رویکردهای مهندسی پزشکی در پزشکی ترمیمی و سلول های بنیادی روز چهارشنبه با حضور مسئولانی از ستاد توسعه علوم و فناوری(Technology) سلول های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری و جمعی از متخصصان و اعضای جامعه دانشگاهی گشایش یافت.

در این مراسم، رئیس پژوهشکده مهندسی سیستم های تشخیص پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به راه اندازی اولین دانشکده مهندسی پزشکی کشور در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تاکنون گرایش های مختلف مهندسی پزشکی در دانشگاه راه اندازی شده و توسعه این علوم در سراسر کشور، روند خوبی داشته است.

دکتر محمد ربیعی از برنامه ریزی دانشگاه امیرکبیر به منظور برگزاری 5 تا 6 همایش بررسی رویکردهای مهندسی پزشکی در درمان و تشخیص تا پایان امسال خبر داد و گفت: اولین دوره از این سلسله همایش ها با محوریت پزشکی ترمیمی و سلول های بنیادی(Stem Cells) که از جمله مباحث روز محافل علمی دنیاست برگزار شده و موضوع دومین همایش نیز 'طراحی و تولید کیت های تشخیصی' پزشکی خواهد بود.

وی افزود: ایمپلنت های دندانی و دیگر ایمپلنت های کاشتنی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که در سلسله همایش های رویکردهای مهندسی پزشکی در درمان و تشخیص، به صورت یک یا چند همایش مستقل در سال جاری مطرح خواهد شد.

ربیعی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با تشکیل تیم های تخصصی و همکاری آنها با دستگاه های خارج دانشگاه که طرف تفاهم ما هستند، پروژه یا مطالعات مشترکی را درخصوص آخرین دستاوردهای حوزه مهندسی پزشکی اجرایی کنیم که خوشبختانه زیرساخت های لازم برای این کار فراهم شده است.

در همایش یک روزه 'رویکردهای مهندسی پزشکی در درمان و تشخیص؛ پزشکی ترمیمی و سلول های بنیادی' استادان و پژوهشگران حوزه مهندسی پزشکی به ارائه سخنرانی های خود پیرامون مهندسی سلول های بنیادی، راهکارهای نوین در تمایز سلول های بنیادی و استقرار داربست جهت ارتقای سلول درمانی و مهندسی بافت، استفاده از تکنیک های چاپ زیستی برای ساخت داربست های مهندسی بافت، روش های اصلاح رفتار سلول های بنیادی در پزشکی ترمیمی، کاربردهای پزشکی کراتین بازیافتی از الیاف پروتئینی و پیشرفت های مهندسی بافت پوست پرداختند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: