کد خبر: ۱۵۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 04
رشته بهداشت دهان در دنیا از اوایل قرن ۲۰ برای ارائه خدمات بهداشتی در کنار دندانپزشکی مطرح شده است

شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیته کشوری سلامت دهان با بیان اینکه در حال حاضر نیروی درمانی در بخش دندانپزشکی زیاد داریم، گفت: با این وجود هم اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ هزارنیروی حد واسط بهداشت دهان در کشور نیاز است.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی سروش در همایش آموزش بهداشت دهان و دندان اظهارکرد: رشته بهداشت دهان در دنیا از اوایل قرن ۲۰ برای ارائه خدمات بهداشتی در کنار دندانپزشکی(Dental) مطرح شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی رشته بهداشت کار دهان و دندان در دانشگاه تهران از سال ۴۴، بیان کرد: بعد از انقلاب نیز قانون بهداشت کاران رسمی در سال ۶۰ در مجلس به تصویب رسید.

عضو کمیته کشوری سلامت دهان(Oral Health) با بیان اینکه دانشکده‌های دندان پزشکی در کشور سال ۶۰ حدود پنج دانشکده با 2600 دانشجو بودند، عنوان کرد: عمده این دانشجویان در پنج شهر بزرگ کشور خدمت می‌کردند که امروز این تعداد در کشور ۶۵ دانشکده است و سالی دو هزار نفر فارغ‌التحصیل دارد.

سروش با اشاره به اینکه در دهه ۶۰ به دلیل کمبود دندانپزشک اغلب نقاط کشور پوشش خدمات دندانپزشکی نداشتند، بیان کرد: اما امروز برخلاف دهه ۶۰ دندانپزشک به اندازه کافی و حتی بیش از نیاز در کشور داریم.

وی با بیان اینکه بررسی شاخص‌های بهداشت دهان و دندان از سال ۳۶ نشان می دهد که این شاخص‌ها بدتر شده‌اند، افزود: این نشان می‌دهد که مداخله‌های ما متناسب با نیاز کشور نبوده و اکنون برای بهبود شاخص ها نیروی بهداشتی می‌خواهیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر نیروی درمانی در بخش دندانپزشکی زیاد داریم و باید برای توزیع آن‌ها فکر کنیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که هم اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ هزار نیروی حد واسط بهداشت دهان در کشور نیاز داریم که این نیرو ها را تا ۳۰ سال آینده نیز نمی توانیم تربیت کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: