کد خبر: ۱۵۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 30
کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا اعلام کردند که میزان شیوع مالاریا در این کشور رو به افزایش است و باید به مردم نسبت به سفر به کشورهایی که این بیماری در آنها شایع است، هشدار داده شود.

شفاآنلاین>حوادث پزشکی>نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر ساله بیش از ۲۰۰۰ نفر در آمریکا به دلیل سفر به خارج از کشور به مالاریا مبتلا می‌شوند.

به گزارش  شفاآنلاین، کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا اعلام کردند که میزان شیوع مالاریا در این کشور رو به افزایش است و باید به مردم نسبت به سفر به کشورهایی که این بیماری در آنها شایع است، هشدار داده شود.

بنابر اعلام کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، هر سال بیش از ۲۰۰۰ نفر از مردم این کشور به دلیل سفر به مناطق آلوده دچار مالاریا می‌شوند. مالاریا اکنون در مناطقی از جهان وجود دارد و به همین دلیل ضروری است که همه افراد اقدامات پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

طی دهه‌های اخیر مداخلات تهاجمی در کشورهایی که مالاریا در آنها شیوع دارد موجب کاهش موارد جدید ابتلا به این بیماری شده و مهم‌تر از آن موارد مرگ و میر ناشی از مالاریا کاهش داشته است. هرچند طبق آمار سازمان جهانی بهداشت(world health organization) همچنان در سال ۲۰۱۵ میلادی ۴۳۸ هزار نفر در سراسر جهان به دلیل ابتلا به مالاریا فوت کرده‌اند.

به نقل از لایوساینس، در آمریکا شیوع بومی مالاریا (Malaria)انتقال آن بر اثر عوامل محلی از اوایل دهه ۱۹۵۰ ریشه‌کن شده اما تعداد مسافرهایی که پس از ابتلا به مالاریا مجدد به آمریکا بازمی‌گردند رو به افزایش است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: