کد خبر: ۱۵۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 29
کودک 17 ماهه ای که در خانه از ارتفاع سه متری سقوط Fall کرده بود، با مراقبت‌های ویژه پزشکی و پرستاری در مرکز آموزشی–درمانی شهید رجایی قزوین، از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.
شفاآنلاین>حوادث پزشکی>کودک 17 ماهه‌ قزوینی که از ارتفاع سه متری سقوط کرده بود و دچار خونریزی مغزی شده بود، از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

به گزارش شفاآنلاین، کودک 17 ماهه ای که در خانه از ارتفاع سه متری سقوط Fall کرده بود، با مراقبت‌های ویژه پزشکی و پرستاری در مرکز آموزشی–درمانی شهید رجایی قزوین، از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

سینا عبدالله‌زاده، متخصص جراح مغز و اعصاب و پزشک این بیمار با اشاره به اینکه یک لحظه سقوط می‌تواند یک عمر ناتوانی را برای کودکان به وجود آورد، عنوان کرد: پیامدهای سقوط در کودکان، می‌تواند شکستگی‌های استخوانی و یا وارد شدن آسیب‌های جدی به سر و صورت و به خصوص مغز(brain) باشد.
وی با گفتن اینکه سقوط، علت اصلی و عمده ضربه مغزی، به ویژه در کودکان خردسال بوده که با پیامدهای درازمدتی همراه است، گفت: چون کودکان هنگام افتادن از بلندی، تمایل دارند از دست‌های خود برای حفاظت سرشان استفاده کنند، دچار شکستگی دست‌ها، به ویژه ساعد می‌شوند.
بنا به گفته این متخصص جراح مغز و اعصاب، هر چند جراحات شکمی و سینه در سقوط‌هایی که از یک یا دو طبقه اتفاق می‌افتد، شایع نیست، اما در سقوط از ارتفاعات بالاتر، این موضوع بیشتر رخ می‌دهد.
متخصص جراح مغز و اعصاب ادامه داد: در سقوط‌های شدید، امکان ناتوانی دائمی، همانند فقدان حس جسمی(بینایی یا شنوایی)، فقدان حرکت یا قدرت تکلم (power of speech)هم وجود دارد.
در این خصوص، عذرا قزوینی پرستار بخش چهار جراحی مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین هم عنوان کرد: این کودک 17 ماهه در اثر سقوط، دچار خونریزی مغزی شده بود که با مراقبت‌های ویژه در بخش اورژانس، آی.سی.یو و بخش چهار جراحی، بعد از چهار روز بستری شدن، هوشیاری خود را به دست آورد و در حال حاضر برای تکمیل درمان خود در این بخش بستری است.رکنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: