کد خبر: ۱۵۰۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 26
تلاش می‌کنیم تا با استفاده از نقاط قوت جمعیت هلال احمر و با کسب اعتماد مردم و دولت غنا در راستای انجام خدمات بشر دوستانه در این کشور بیش از بیش فعال شویم

شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز سلامت جمعیت هلال احمر در غنا گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از نقاط قوت جمعیت هلال احمر و با کسب اعتماد مردم و دولت غنا در راستای انجام خدمات بشر دوستانه در این کشور بیش از بیش فعال شویم.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر مسعود ملکی بیرجندی ، با تاکید بر وضعیت مناسب سلامت در غنا نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی، اظهار کرد: مرکز سلامت دارای بخش‌های فعال درمانگاه عمومی، آزمایشگاه، داروخانه، فیزیوتراپی، ریکاوری، اورژانس، سونوگرافی(sonography)، رادیولوژی، اتاق عمل و همچنین یک درمانگاه تخصصی پاره وقت فعال در بخش‌های زنان، گوش و حلق و بینی، کودکان، پوست و چشم است.

رییس مرکز سلامت جمعیت هلال احمر در غنا افزود: به‌طور کلی ۵۱ درصد از بیماران به منظور درمان بیماری مالاریا، ۱۵ درصد به منظور بیماری‌های قلبی و فشار خون، ۹درصد بیماری‌های عفونی، پنج درصد بیماری‌های زنان، پنج درصد بیماران ارتوپدی(Orthopedic)، چهار درصد بیماری‌های پوستی و همچنین دو درصد برای انجام جراحی‌های عمومی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

ملکی در ادامه با تاکید بر اینکه کاهش هزینه‌های جاری، صرفه‌جویی در هزینه‌ها بدون کاهش کیفیت خدمات و افزایش کیفیت خدمات بدون افزایش تعرفه‌ها از مهم‌ترین دستاوردهای مالی در این مرکز است، گفت: تلاش کرده‌ایم تا با کاهش معطلی بیماران، افزایش نظافت داخلی و تجهیزات، افزایش خدمات رایگان، افزایش ساعات کاری مرکز و نهادینه کردن شعار کلینیک با عنوان "بیمار رییس درمانگاه است"، در راستای افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان به مرکز اقدام کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌هایی مانند افزایش حقوق به منظور بهبود و توجه به معیشت کارکنان شاغل در مرکز غنا، افزود: خوشبختانه با راه‌اندازی اورژانس، اتاق عمل، درمانگاه تخصصی، سالن فیزیوتراپی(Physiotherapy)، تجهیز سالن آموزش، راه‌اندازی واحد مراقبت از مادر و کودک، راه‌اندازی واحد ثبت بیماران، افزایش مقاومت ساختمان در برابر سیل، افزایش فضای داروخانه و آزمایشگاه و غیره در ایجاد تغییرات سخت افزاری موثر در مرکز به‌طور موفق عمل کنیم.

رییس مرکز سلامت غنا در ادامه تاکید کرد: ایجاد فضای مسقف دو منظوره انتظار و سیل بند در ورودی ساختمان مرکز، یک مرکز تصویربرداری جدید و افزایش فضای اورژانس داخلی و جراحی از دستاوردهای جدید جمعیت هلال احمر در مرکز غنا است که به تازگی توسط رییس جمعیت افتتاح و بهره‌برداری شد.

ملکی با اشاره به برقراری کمپ‌های درمانی در مناطق محروم غنا، عقد تفاهم‌نامه‌ها با دانشگاه به منظورانجام فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط با سازمان بهداشت جهانی برای آشنایی با سیاست‌های این سازمان در غنا، تاکید کرد: با توجه به محدودیت منابع و اهمیت رعایت منافع ملی در تمام پروژه‌های بین المللی، نیاز سنجی قبل از انجام هر اقدامی ضروری است.

وی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از نقاط قوت خود مانند داروها، تولیدات، تجربیات و تجهیزات هلال احمر از فرصت‌های موجود استفاده کرده و بتوانیم با کسب اعتماد مردم و دولت غنا در راستای انجام خدمات بشر دوستانه در این کشور بیش از بیش فعال شویم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: