کد خبر: ۱۴۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 24
حیدر علی عابدی با بیان اینکه طرح تحول سلامت بعد از برجام مهمترین دستاورد دولت یازدهم محسوب می شود، افزود: قبل از سال92، وضعیت بیمارستان های فرسوده، کمبود تخت آی.سی.یو یا هزینه های کمرشکن درمان، بیماران را با شرایط سختی روبه رو کرده بود و وضعیت اسفباری در بیمارستان ها حاکم بود.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه جذب پزشکان خصوصی در بخش دولتی از دستاوردهای طرح تحول سلامت است، گفت: الکترونیکی کردن پرونده سلامت و کمک به کاهش فشار کار پرستاران از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه وزارت بهداشت واقع شود.

به گزارش شفاآنلاین،حیدر علی عابدی با بیان اینکه طرح تحول سلامت بعد از برجام مهمترین دستاورد دولت یازدهم محسوب می شود، افزود: قبل از سال92، وضعیت بیمارستان های فرسوده، کمبود تخت آی.سی.یو یا هزینه های کمرشکن درمان، بیماران را با شرایط سختی روبه رو کرده بود و وضعیت اسفباری در بیمارستان ها حاکم بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی (parliament)ادامه داد: در گذشته گاهی شنیده می شد که بیمارستان ها، جسد را نگه می داشتند تا خانواده ها هزینه های فرد متوفی را بپردازند که این موضوع موجب نارضایتی مردم شده بود همچنین داروی بیماران  ام. اس، سرطانی و فاکتور خونی بیماران تالاسمی نایاب بود و بیماران با مشکلات بسیاری روبه رو بودند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح تحول سلامت رضایتمندی نسبتا خوبی در حوزه بهداشت و درمان پدید آمد و هزینه های درمان به شدت کاهش یافت با اجرایی شدن این طرح، تخت های بیمارستانی گسترش پیدا کرد و پزشک های متخصص در بخش خصوصی جذب بخش دولتی شدند.

وی با یادآوری اینکه ساخت و بهسازی بیمارستان ها پروسه ای زمان بر است، تاکید کرد: با وجود چنین شرایطی وزارت بهداشت توانست بیمارستان ها متعددی را تاسیس کند و تعداد زیادی از این مراکز را نیز مورد بازسازی و بهسازی قرار دهد همچنین تحولاتی نیز در افزایش تعرفه های پزشکان صورت گرفت.

عابدی با بیان اینکه طرح تحول سلامت مانند دیگر طرح ها نقاط ضعفی دارد، تاکید کرد:  گسترش پزشک خانواده(family doctor) و نیروی پرستار در سطح جامعه باید مورد توجه قرار گیرد همچنین باید سیستمی برای مراقبت های بیماران در منزل تعریف شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: الکترونیکی کردن پرونده سلامت و کمک به کاهش فشار کار پرستاران از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه وزارت بهداشت واقع شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: