کد خبر: ۱۴۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 22
18 ساله ازدواج کردم، دو بارداری اولم پوچ شد و در بارداری سوم و چهارم در 6 ماهگی آب دور جنین کم شد و منجر به زایمان زودرس شد.

شفا آنلاین:من یه زن 35 ساله هستم که 18 ساله ازدواج کردم/دو بارداری اولم پوچ شد و در بارداری سوم چهارمم در 6ماهگی آب دور به زیر 1/5 رسید که منجر به زایمان زودرس شد و فرزندم 2 روز بعد تولد فوت شدند/در بارداری پنجمم در 6 ماهگی آب دور جنین به 4 رسید که با استراحت مطلق و مراقبت های ویژه دوباره برگشت ولی در آخر هشت ماهگی دوباره رسید به 4 که مجبور به زایمان زودرسد شدم که متاسفانه باز هم 2روز بعد زایمان نوزادم فوت شد با اینکه تا 24 ساعت بعد از تولد در سلامتی کامل به سر میبرد و برای احتیاط در بخش نوزادان بیمارستان تحت مراقبت بود/ در هر سه زایمان اخیرم وزن بچه زیر 2 کیلو بوده/در حاملگی سومم 4واحدهپارین تزریق میکردم و در حامگی پنجمم 20 واحد، ولی باز نتیجه ای نگرفتم/ لطفا مرا راهنمایی کنید/آیا آزمایش درمانی هست که انجام بدم؟ 

جواب:
در سقط های مکرر باید علت سقط ها مشخص شود. معمولا جنین های قبلی از نظر ناهنجاری بررسی می شوند. شما و همسرتان نیز باید از لحاظ ژنتیکی بررسی شوید. 
با توجه به اینکه برایتان هپارین شروع شده احتمالا تشخیص اختلالات آنتی فسفولیپید برایتان گذاشته اند. لازم است در بارداری هپارین همراه با آسپرین با دوز پایین مصرف شود. 
بعض علل کمبود مایع نیز ناشناخته باقی می مانند. بعضی پزشکان اعتقاد دارند که شاید ناشی از آلودگی هوا و یا تشعشعات موبایل و دستگاه های الکتریکی باشد که البته هنوز اثبات نشده است.
برچسب ها: سقطمکرر ، بارداری ، جنین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: