کد خبر: ۱۴۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 21
مرد چینی که در یک حادثه تصادف به طور کامل گوش راست وی از قسمت صورت کنده شده بود، راهی برای درمان نداشت اما یک جراح پلاستیک توانست گوش مصنوعی را روی بازوی او رشد دهد و برای پیوند آماده سازد.
شفاآنلاین>حوادث پزشکی>یک جراح پلاستیک در کشور چین موفق به ساخت گوش مصنوعی روی بازوی بیمارش شد.

به گزارش شفاآنلاین،مرد چینی که در یک حادثه تصادف به طور کامل گوش راست وی از قسمت صورت کنده شده بود، راهی برای درمان نداشت اما یک جراح پلاستیک توانست گوش مصنوعی را روی بازوی او رشد دهد و برای پیوند آماده سازد.

دکتر «گوا شوزونگ» موفق شد از غضروف های موجود در استخوان های دنده بیمار یک گوش جدید روی بازوی آقای «جی» بسازد تا بالاخره با پیوند این عضو به سر بیمار او را به آرزویش برساند.پروسه ساخت و تکمیل گوش مصنوعی 4 ماه طول کشید.

آقای «جی» سال گذشته در اثر یک تصادف شدید گوش راست خود را از دست داد و به علت پارگی گوش از قسمت صورت به طور کامل امکان جراحی وجود نداشت. او جراحی های متعددی برای ترمیم<restoration> و پیوند پوست صورتش انجام داد اما هیچ امیدی برای به دست اوردن دوباره گوش خود نداشت.

پزشکان و متخصصان جراحی پلاستیک<Plastic Surgery> به طور کلی او را از انجام جراحی هایی پیوند دراین زمینه نا امید کرده بودند تا اینکه توانست دکتر «گوا» را ملاقات کند.

دکتر «گوا» اولین پزشکی بود که در سال 2006 توانست جراحی پیوند صورت را در چین انجام دهد به همین دلیل شهرت خاصی در انجام جراحی پلاستیک داشت. بعد از آزمایشات اولیه دکتر «گوا» و تیمش وارد عمل شدند.

در مرحله اول یک لایه پوست زیر ساعد سمت راست بیمار قرار گرفت. در مرحله بعد آنها غضروف را از قسمت دنده آقای «جی» برداشته و در این مرحله مدل گوش او طراحی شد، غضروف طراحی شده روی بازوی راست بیمار کاشته شد. مرحله سوم و در حقیقت مرحله آخر جراح پلاستیک گوش رشد کرده روی بازوی بیمار را به سر او پیوند خواهد زد.

به گفته این پزشک، مرحله دوم سخت ترین مرحله است زیرا عضروف ها باید به درستی در ساعد بیمار جای بگیرند تا گوش مصنوعی بدون هیچ اشکالی در شکل و روند رشد تکمیل شود.جام جم آنلاین


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: