کد خبر: ۱۴۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 09
ممکن است ورود شما به یائسگی همراه با تعداد کمی از علائم یا تغییرات سلامتی باشد یا ممکن است تغییرات جسمی و روحی متعددی را تجربه کنید.

شفا آنلاین: علائم و نشانه‌های یائسگی در زنان متفاوت است ضمن این که واکنش آنها نیز با هم تفاوت دارد.

به گزارش شفا آنلاین: ممکن است ورود شما به یائسگی<Menopause> همراه با تعداد کمی از علائم یا تغییرات سلامتی باشد یا ممکن است تغییرات جسمی و روحی متعددی را تجربه کنید. به هر حال برای حفظ سلامت در دوران یائسگی برداشتن 7 قدم ضروری است:


مراقبت از موها: تغییرات هورمونی دوران یائسگی همراه با نازک شدن موها و ریزش مو است. خبر خوب این است که یک رژیم غذایی مغذی همراه با مصرف مولتی ویتامین‌ها برای جلوگیری از شکنندگی و خشکی مو می‌تواند مفید باشد.


مراقبت از دندان‌ها: یائسگی همراه با تغییراتی در سلامت دهان و دندان از جمله عقب نشینی لثه‌ها و افزایش حساسیت‌های دندانی است. مسواک زدن و استفاده روزانه از نخ دندان همراه با مراجعات منظم به دندان پزشک، استفاده از مقادیر کافی ویتامین دی و کلسیم برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و صحبت با پزشک درباره استفاده از مکمل‌های ویتامین دی، برای پیشگیری از مشکلات دهان و دندان ضروری است.


مدیریت وزن: تغییرات هورمونی دوران یائسگی همراه با کاهش توده عضلانی و افزایش وزن است. کاهش استروژن در واقع منجر به ایجاد چربی در اطراف شکم و باسن می‌شود. در عین حال انجام حداقل 3 بار در هفته ورزش‌های هوازی متوسط و اضافه کردن غذاهای کم کالری به رژیم غذایی، منجر به مدیریت موثرتر وزن در دوران یائسگی خواهد شد.


بهبود روند خواب: مشکلات مربوط به خواب در زنان بالای 40 سال بیشتر است. با افزایش سن، بروز تغییرات فیزیکی و هورمونی در بدن زنان، خواب آنان را سبک‌تر می‌کند. اختلالات خواب در دوران یائسگی به مراتب شایع‌تر است. زنان اغلب در طول شب بیدار و در طول روز خسته‌ترند. گرگرفتگی و تعریق شبانه ناشی از پایین بودن سطح استروژن نیز ممکن است این مشکلات را تشدید کنند. خرناس کشیدن در زنان یائسه شایع‌تر است و می‌تواند خوابشان را مختل کند. در نظر گرفتن برنامه منظم خواب و بیداری، اجتناب از مصرف سیگار و الکل، اجتناب از کافئین چند ساعت قبل از خواب و انتخاب محیط تاریک با دمای مناسب، تا حد زیادی از مشکلات خواب مرتبط با سن جلوگیری می‌کند.everydayhealth

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: