کد خبر: ۱۴۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 04
براساس برنامه ارتقا بخشیدن به نظام نرم افزاری جامع بانکی، خدمات این بانک به مدت سه روز با اختلال روبرو می شود
شفا آنلاین>بیمه و بانک>مدیرعامل پست بانک ایران گفت : براساس برنامه ارتقا بخشیدن به نظام نرم افزاری جامع بانکی، خدمات این بانک به مدت سه روز ( 17 تا 19 فروردین 96 ) با اختلال روبرو می شود

به گزارش شفا آنلاین، خسرو فرحی افزود: نرم افزارجامع بانکی برای بهبود کیفیت و ارایه خدمات به مشتریان درسطح شعب و باجه‌های نمایندگی سراسر کشوردر دست ارتقاء است که برای این منظور به مدت سه‌ روز از هفدهم تا نوزدهم فروردین‌ماه جاری اختلال موقت خواهد داشت و عملیات بانکی مشتریان با کندی صورت می گیرد.

فرحی، سرعت، امنیت، دقت و ارایه خدمات نوین بانکی را مهمترین مزیت این سامانه تازه برشمرد و تاکید کرد: برپایه برنامه مزبور، خدمات متنوع ‌تر و مطلوب‌تری در همه درگاه‌های بانک اعم از اینترنت ‌بانک، تلفن ‌بانک، موبایل‌ بانک، دستگاه‌های خودپرداز و همچنین سایرخدمات بانکی به مشتریان ارائه خواهد شد.

به گفته وی،برنامه ارتقای سامانه‌های بانکداری و پرداخت پست‌بانک، موجب می شود که قابلیت‌های فراوان کاربردی و ملموس در دسترس مشتریان این بانک قرار گیرد که ضمن تامین امنیت بالای کاربری بانکداری مجازی (مانند اینترنت‌بانک، همراه‌بانک، تلفن‌بانک و ...) و سیستم‌های کارتی و پرداخت (مانند خودپرداز و پایانه فروش داخل شعبه) به واسطه استفاده از ضوابط، پروتکل‌ها و استانداردهای امنیتی پیشرفته، علاوه بر بهبود و افزایش تنوع خدمات بانکی در شعبه، جامعیت و سهولت استفاده از خدمات بانکداری مجازی (خارج از شعبه) در انواع کانال‌ها و ترمینال‌ها، به میزان چشمگیری فراهم می شود و صرفه‌جوئی در هزینه و زمان مورد نیاز برای انجام امور بانکی و مالی خواهد شد.

مدیرعامل پست‌بانک‌ایران امکان انجام انواع عملیات بانکی و گزارش‌گیری بر روی حساب‌های بانکی مشتری در انواع کانال‌های بانکداری مجازی مانند اینترنت‌بانک، همراه‌بانک، تلفن‌بانک و خودپردازهای پست‌بانک، قابلیت استفاده از روش های مختلف امنیتی برای احراز هویت کاربر و تایید صحت درخواست‌های غیرحضوری را از دیگرمزیت های نرم افزار جدید بیان کرد.

به گفته وی، قابلیت افتتاح سپرده بانکی جدید در اینترنت‌بانک (خارج از شعبه)، امکان انجام انواع انتقال وجه (داخلی، بین بانکی ساتنا و پایا) به شکل واحد یا دسته‌ای و موردی یا مستمر، قابلیت‌های مدیریت پرونده‌های کارت اعتباری و تسهیلات در کانال‌های بانکداری مجازی، خودپرداز، کیوسک و دیگر ترمینال‌ها (شامل گزارش‌گیری، دریافت صورتحساب و بازپرداخت بخشی یا کل بدهی)از دیگرویژگی های این نرم افزار است.

به گفته این مقام مسئول، قابلیت انجام انواع انتقال وجه کارتی (کارت به کارت و کارت به سپرده) در خودپرداز و اینترنت‌بانک و سایر کانالها، قابلیت پرداخت انواع قبض‌های شهری و خرید شارژ با استفاده از حساب بانکی یا کارت در کانالهای بانکداری مجازی و ترمینال های کارتی، قابلیت مدیریت چک در اینترنت‌بانک، امکان پرداخت از طریق حساب بانکی با وارد کردن شناسه و ثبت یادداشت برای انتقال وجه در اینترنت‌بانک، امکان استفاده از خدمات بانکداری شرکتی از طریق درگاه اینترنتی، نظارت کامل و مدیریت امن خدمت رسانی در باجه های شهری و روستایی، افزایش ضریب اطمینان خدمات بانکی از طریق پیاده سازی دستورالعملهای ضدپولشویی، ارایه کلیه خدمات ارزی مبتنی بر دستورالعملهای جاری بانکی از مهمترین ویژگی‌های سامانه جدید پست‌بانک‌ایران است.

فرحی گفت: اکنون بیش از 10هزار شعبه و باجه نمایندگی خدمات بانکی پست‌بانک‌ایران همه خدمات بانکی را به صورت لحظه‌ای به هموطنان ارایه می کند.

پیشتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی سامانه و نرم افزار جدید نظارتی پست بانک در نوروز امسال خبر داد و گفت: قرار نیست برای نظارت بیشتر شعبه های روستاها بسته شود.

واعظی افزود: با نصب سامانه جدید نظارت الکترونیکی، نظارت بر شعبه های پست بانک بویژه در روستاها سخت تر می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: دامنه فعالیت پست بانک در گذشته به 10 هزار روستا گسترش یافت و این گستره باعث افت نظارت شده بود.

به گفته این مقام مسوول، از 1.5 سال پیش سامانه الکترونیکی برای این نظارت بدون نیاز به تعطیل کردن شعبه های پست بانک روستایی طراحی شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: