کد خبر: ۱۴۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 01
این دفاتر به عنوان یکی از قوی‌ترین بازوهای نظارتی وزارت بهداشت، برای نظارت‌های بهداشتی اماکن علی الخصوص مکانهای حساس تهیه و توزیع مواد غذایی شکل گرفته اند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دفتر محیط کار وزارت بهداشت با اشاره به راه‌اندازی دفاتر خدمات سلامت بهداشت و محیط، از مهم‌ترین نظارت‌های این دفاتر به خصوص در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،خسرو صادق‌نیت رئیس مرکز سلامت(Health) محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به طرح جدید این وزارتخانه مبنی بر واگذاری نظارت‌های ممیزی اصناف به دفاتر سلامت محیط کار بیان کرد: کسانی که مجوز این دفاتر را گرفته اند، علاوه بر داشتن مدرک فارغ التحصیلی دانشگاهی در حوزه‌های بهداشت محیط و شاخه‌های مرتبط، تمام دوره‌های آموزش ویژه ممیزی یا نظارت بر اقدامات خوداظهاری و خودکنترلی برای ارتقاء سلامت صنوف را گذرانده اند.

وی به مهمترین وظایف دفاتر خدمات سلامت به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: این دفاتر به عنوان یکی از قوی‌ترین بازوهای نظارتی وزارت بهداشت(Ministry of Health)، برای نظارت‌های بهداشتی اماکن علی الخصوص مکانهای حساس تهیه و توزیع مواد غذایی شکل گرفته اند که تاکنون ۲۴ دفتر با حضور بالغ بر ۱۰۰ نفر در تهران در حال فعالیت است.

صادق‌نیت ادامه داد: با توجه به برنامه‌های ویژه وزارت بهداشت برای توسعه کشوری این مکانیسم نظارتی، در صورت نیاز، از امسال و با اولویت قرار دادن استان‌های پرتردد کشور، دفاتر سلامت و بهداشت محیط در سایر استان‌ها دایر می‌شود و به همین منظور برخی از مکاتبات اولیه برای گسترش این دفاتر به اتمام رسیده است.

رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت تصریح کرد: با فعالیت دفاتر سلامت و بهداشت محیط کار، با تمام مراکز غیر قانونی و فاقد مجوز به واسطه همکاری‌های بین بخشی برخورد قانونی می‌شود و علاوه بر آن با توجه به خطر آلودگی‌های محیطی قلیان و انتشار آن از طریق دود به سایرین، نه تنها با استعمال آن در اماکن عمومی برخورد می‌شود، بلکه در ایام تعطیلات نوروزی نیز، کوچکترین گله مندی و شکایت مردم در این مورد نادیده گرفته نخواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: