کد خبر: ۱۴۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 21
مسعود برومند معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: حوزه سلامت و تلاش برای ارتقا نظام بهداشت و درمان یکی از پایه‌های اساسی توسعه پایدار در کشورهای جهان قلمداد می‌گردد.
شفا آنلاین>سلامت>معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر گفت: قرار گرفتن در حوزه‌های سلامت یکی از پیچیده‌ترین موضوعات فناورانه است.

به گزارش شفا آنلاین،مسعود برومند معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: حوزه سلامت و تلاش برای ارتقا نظام بهداشت و درمان یکی از پایه‌های اساسی توسعه پایدار در کشورهای جهان قلمداد می‌گردد.

وی ادامه داد: فناوری‌های حوزه سلامت در زمره یکی از پیچیده‌ترین موضوعات فناورانه است.

برومند تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی و مهم پژوهش و فناوری(Technology) در هر کشوری علوم زیستی است با توجه به ماهیت چند شاخه‌ای آن نمی‌توان انتظار داشت که در بخش‌های زیرساخت تجهیزات و حتی دارو دستاوردهای بزرگ بدون همکاری و مشارکت کامل مهارت‌های مدیریتی حاصل گردد.

معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: این پیچیدگی نه تنها در حوزه فناوری‌ها پزشکی، دارویی و تجهیزاتی است بلکه در حوزه طراحی و سامان‌دهی یک نظام پویا، به روز و هوشمند در کشور نیز وجود دارد.

وی افزود: دانشگاه امیرکبیر به عنوان یکی از دانشگاه‌های طراز اول ایران که چشم انداز خود را پیشتاز در توسعه(Development) پایدار کشور اعلام کرد نمی‌تواند به این موضوع بی تفاوت باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه امیر کبیر گفت: نظام سلامت کشور نه تنها به تخصص و دانش بالای پزشکان نیازمند است بلکه به زیرساخت‌های پرسرعت امن ارتباطی، فناوری اطلاعات، مهندسی مکانیک و ... و بسیاری دیگر از تخصص‌ها علمی کشور نیز وابسته است.

برومند یادآورشد: امید داریم دانشگاه امیرکبیر به پشتوانه سابقه خود در حوزه‌های مختلف با گسترش تعاملات و همکاری با متخصصین در مسیر افزایش تولید در داخل کشور گامی موثر بردارد.
برچسب ها: دانشگاه ، سلامت ، فناوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: