کد خبر: ۱۴۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 17
وزیر بهداشت طی سفر خود به استان‌های مختلف به خصوص مناطق محروم کشور از طرح‌های خرد و کلان در حوزه سلامت بهره‌برداری و کلنگ پروژه‌های زیادی را بر زمین زد
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت طی سفر خود به استان‌های مختلف به خصوص مناطق محروم کشور از طرح‌های خرد و کلان در حوزه سلامت بهره‌برداری و کلنگ پروژه‌های زیادی را بر زمین زد.
به گزارش شفا آنلاین،وزیر بهداشت یکی از فعال‌ترین وزرا در دولت یازدهم به شمار می‌رود، سفرهای استانی با اولویت سرکشی از مناطق محروم و مرزی از جمله فعالیت‌های قاضی زاده هاشمی طی یک سال گذشته بوده است.
 
در ادامه این گزارش به اختصار دستاوردهای سفر وزیر بهداشت در نیمه پایانی سال 95 به استان‌های مختلف بیان شده است.
 
اقدامات وزارت بهداشت در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی
وزیر بهداشت در سفر خود به استان‌های شمالی، ۹ پروژه بهداشتی و درمانی را افتتاح کرد که این مراکز شامل مرکز تشخیص و درمان سرطان(Cancer) استان خراسان شمالی، طرح توسعه بیمارستان بنت الهدی بجنورد، مرکز جراحی محدود سپاه جواد الائمه (ع) بجنورد و ۴ مرکز بهداشتی و درمانی در سطح استان است.

مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۷۸ تختخوابی رازی بیرجند؛ بزرگترین مرکز درمانی استان خراسان جنوبی، اورژانس و بخش دیالیز بیمارستان شهدای قائن، دانشکده جدید پیراپزشکی در قائن و مرکز درمان سرطان با مشارکت مجمع خیرین استان خراسان جنوبی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افتتاح شد.
 
وزیر بهداشت در استان خراسان شمالی گفت: بیش از ۸۰ هزار متر مربع، پروژه بهداشتی و درمانی در این استان در حال اجرا است و این وضعیت در سراسر کشور وجود دارد که اکثر مناطق به کارگاه سازندگی حوزه بهداشت و درمان تبدیل شده‌اند.
 
عملیات ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه کلانشهر مشهد آغاز و بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) مشهد مقدس؛ بزرگترین پروژه ملی بیمارستانی شرق کشور و پیشرفته‌ترین مرکز درمانی در خراسان رضوی به بهره برداری رسید که برای ساخت این بیمارستان ۱۴۰ میلیارد تومان و برای تجهیز آن تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
 
یزد مقصد علوم پزشکی نوین
بیمارستان شهید دکتر رهنمون، مهمترین و جامع‌ترین مرکز درمانی ترومای استان یزد است که دارای ۳۲۰ تخت بیمارستانی فعال، ۸ اتاق عمل و امکانات بیمارستان عمومی است.
 
به گفته وزیر بهداشت، هر روش درمانی یا تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) نوینی که در دنیا عرضه شود، حتما یزد یکی از مقصدهای اول آن است و خوشبختانه تیم پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی بسیار مجربی در استان یزد وجود دارد.
 
اقدامات درشهرستان‌های تهران
بیمارستان شهدای پاکدشت با ۳۳ هزار متر مربع زمین و ۱۲ هزار متر مربع زیر بنا و بخش MRI بیمارستان شهید مفتح ورامین به بهره برداری رسید.

به گفته وزیر بهداشت در حاشیه این افتتاح، شهر ۳۰۰ هزار نفری قرچک، حتی یک تخت بیمارستانی نداشت، ولی یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در این شهر در اردیبهشت یا خرداد سال آینده به بهره برداری می‌رسد، همچنین کلنگ راه اندازی یک بیمارستان در پرند زده شده و ظرف دو سال آینده این بیمارستان کامل خواهد شد.
 
یازده سفر وزیر بهداشت به خوزستان
وزیر بهداشت یازده سفر به استان خوزشستان داشته که در سفرعای مسال بزرگترین مرکز پیوند مغز استخوان جنوب غرب کشور در بیمارستان شفا اهواز، تخت‌های روانپزشکی و بخش براکی تراپی بیمارستان گلستان اهواز، بیمارستان شهید بقایی ۲ اهواز، بخش‌های سی تی اسکن و داخلی ۲ بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر، دانشکده پیراپزشکی شوشتر، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و پایگاه اورژانس شهری به بهره برداری رسیدند و عملیات ساخت سه مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و نیز پنج خانه بهداشت در این استان آغاز شد.
 
با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهر آبادان ۲۰ دستگاه آمبولانس جدید به دانشکده علوم پزشکی آبادان تحویل شد، بخش سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی آبادان، نخستین مرکز مجهز پزشکی هسته‌ای جنوب خوزستان، نخستین بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در جنوب خوزستان در بیمارستان آیت الله طالقانی، دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان شهید بهشتی افتتاح شدند.
 
سفر وزیر بهداشت به ایلام
افتتاح بخشی سی تی اسکن بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) آبدانان ایلام، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی فجر انقلاب ایلام، مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی و اورژانس شبانه روزی شهید فرامرز جهانگیرزاده بدره، سی تی اسکن بیمارستان شهدای دهلران در طی سفر وزیر بهداشت به این استان انجام شد و وزیر از بیمارستان ۳۷۴ تختخوابی در حال ساخت واقع در بانگنجاب بازدید کرد.
 
کردستان با ۱۰ پروژه درمانی
وزیر بهداشت در سفر یک روزه خود به استان کردستان، ۱۰ پروژه مهم درمانی شامل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کوثر به عنوان بزرگترین مرکز درمانی غرب کشور، ۴ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، تجهیز دو بیمارستان به دستگاه MRI، تجهیز دو مرکز درمانی به دستگاه سی تی اسکن، افتتاح بیمارستان شهدای دهگلان و طرح توسعه بیمارستان توحید سنندج به صورت همزمان به بهره برداری رسید.
 
سفر استانی به استان سمنان
وزیر بهداشت در، کلینیک ویژه و پایگاه سلامت مسکن مهر شهرستان گرمسار و مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و دانشجویی شهرستان‌های آرادان، سرخه، سمنان و مهدیشهر در استان سمنان را افتتاح کرد.
 
سه مرکز جامع خدمات سلامت روستایی استان مازندران که شامل مرکز جامع خدمات سلامت روستایی زید سفلی، طبقده و پنبه چوله، بخش‌های جدید بیمارستان حاج عزیزی جویبار بود.
 
سفر استانی به استان گلستان
وزیر بهداشت کلینیک ویژه تخصصی و دیالیز آق قلا، مرکز دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) بندر ترکمن، بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهدای بندرگز در استان گلستان را افتتاح کرد.
 
تبریز و بزرگترین مرکز دیالیز خاورمیانه
افتتاح بیمارستان برکت امام خمینی (ره) میانه، مرکز همودیالیز و پیوند اعضاء تبریز با ۱۲۲ تخت و مشارکت خیرین حوزه سلامت در ساخت آن به عنوان بزرگترین مرکز دیالیز کشور و خاورمیانه، آزمایشگاه جامع سلامت تبریز و رونمایی از نظام سطح بندی خدمات آزمایشگاهی، مرکز سلامت در قلب زندان تبریز، مرکز جامع خدمات سلامت شهر گوگان، آغاز عملیات ساخت مسجد و مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور وزیر بهداشت انجام شدند.
 
اقدامات انجام شده در سفر استانی به قم، اصفهان و همدان
وزیر بهداشت بخش جدید بیمارستان امام حسین (ع) ملایر همدان را افتتاح وعنوان کرد: بیش از ۷۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت از مجموع ۲۷۰ پروژه استان در این شهر انجام شده است.
افتتاح بیمارستان فوق تخصصی آیت‌الله یثربی (ره) کاشان، پایگاه اورژانس شماره ۲ مهاباد در شهرستان اردستان، اورژانس شماره ۲ زواره، از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید دکتر بهشتی اردستان بازدید و دستورات لازم را برای تامین نیازهای این بیمارستان ۶۰ تختخوابی، تجهیز بیمارستان بادرود و تکمیل ساختمان بیمارستان خاتم‌الانبیاء نطنز صادر کرد.
 
در طی فیر وزیر بهداشت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی فرقانی قم که از سال ۷۳ ساخت آن آغاز شده بود با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
 
دستاوردهای سفر به سیستان و بلوچستان
 ۳۷۵ پروژه در حال اجرا در زاهدان، ارتقا دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر به دانشگاه، افتتاح مجهزترین بیمارستان سوختگی کشور و یک بیمارستان چشم‌پزشکی در استان سیستان و بلوچستان، مجتمع مراکز تحقیقاتی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بازدید از پروژه‌های در دست ساخت سوختگی مانند مرکز غربالگری سرطان، زایشگاه و بلوک زایمانی از برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به استان سیستان و بلوچستان بود.
 
بوشهر و اقدامات انجام شده در سفر وزیر بهداشت
عملیات ساخت ۴۶۰ تخت بیمارستانی جدید در استان بوشهر، طرح توسعه اورژانس وافتتاح ۵ واحد اختصاصی زایمان دربیمارستان زینبیه خورموج، دستگاه MRI برای گناوه خریداری و نصب، بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) این استان به بیمارستان دهان و دندان تبدیل می‌شود. افزون بر این مرکز جامع خدمات سلامت نخل تقی عسلویه افتتاح شد.
 
طرح توسعه بیمارستان بقیه الله الاعظم دیلم و کلینیک تخصصی این شهرستان، آغاز عملیات ساخت یکی از بزرگترین و مجهز‌ترین اورژانس‌های هسته‌ای و عمومی کشور در بیمارستان شهدای خلیج فارس، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی قلب بوشهر، طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان از دیگر اقدامات سفر وزیر به بوشهر بود، همچنین ۱۷ دستگاه آمبولانس آی سی یو و ان آی سی یو و همچنین ۱۰ کلینیک سیار دندانپزشکی در بوشهر رونمایی شد.
 
مرکز جامع خدمات سلامت دهان و دندان فسا، ۲۰ تخت زایمانی جدید در قالب واحدهای اختصاصی، زایمان در آب و مراقبت‌های پس از زایمان به مجموعه تخت‌های بیمارستان ولیعصر (عج) فسا اضافه شد.
برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، پروژه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: